خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

جشن خودکفایی کاغذ تحریر در شرکت چوب و کاغذ مازندران برگزار شد/مدیرعامل آینده پویا: واگذاری چوب و کاغذ در دستور کار نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۴۳۱

جشن نمادین خودکفایی کشور در بحث کاغذ چاپ وتحریر مورد نیاز کشور همان گونه که وزیر فرهنگ و ارشاد وعده داده بود، جمعه ۱۰ آذر به میزبانی شرکت چوب وکاغذ مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این جشن  که با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین کشوری برگزار شد، امید نیک نژاد، مدیر عامل چوب وکاغذ مازندران گفت: سال گذشته و امسال به تولید ۵۵ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر رسیدیم. اگر چه در جشن خودکفایی و رسیدن به مرز ۸۰ هزار تن در سال برگزار شده بود.

وی با اشاره به این مطلب که درحال حاضر ۶۰۰ میلیون دلار تجهیزات و ماشین آلات تولیدی در این شرکت مستقر است، گفت: کاغذ کالایی فرهنگی و استراتژیک است و آنچه در اینجا اتفاق می افتد؛ هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری برای اعتلای فرهنگی است و من لازم می دانم از حمایت های مدیریت بانک ملی و هلدینگ آینده پویا که در تحقق این امر شرکت را همراهی کردند،قدردانی می کنم.

وی با اشاره به سخنان مدیرعامل بانک ملی در جمع مدیران شرکت های تحت پوشش راجع به مسئولیت های اجتماعی این بانک گفت: علیرغم احترام به صحبت های ایشان اعتقاد دارم مسئولیت ما در برابر مقوله فرهنگ به مراتب سنگین و بالاتر است.

وی به مسیر دشواری که در دو سال گذشته برای ارتقای چوب و کاغذ و تولید طی شده اشاره کرد و گفت: معبر پر افتخاری را که بازکرده ایم راه بازگشت ندارد و اعتقاد دارم که مسیری تازه ترسیم شده تا سایر کارخانه ها به ریل تولید بازگردند.

واگذاری شرکت چوب و کاغذ مازندران در دستور کار نیست

مدیرعامل هلدینگ آینده پویا درحاشیه این مراسم یک خبر خوب را به " ایلنا" اعلام کرد و گفت: اگرچه خروج بانک ها ازموضوع بنگاه داری در سیاست کلان کشور مورد تاکید قرار گرفته اما با توجه به اهمیت چوب و کاغذ مازندران ؛ این شرکت از فهرست شرکت هایی که باید واگذار می شدند خارج شده و البته بخشی از سهام واحد با اولویت مردم شریف استان و کارگران شرکت به آنان واگذار می شود و از سویی برای شفاف سازی و نظارت و کنترل بر امورات شرکت، چوب و کاغذ بورسی می شود.

فتح اللهی به این نکته هم اشاره کرد که چوب و کاغذ می تواند الگویی شود برای واحدهایی که می خواهند درمسیر موفقیت گام بردارند.

کارخانه در آستانه فروپاشی؛ در خط مقدم خودکفایی

در ادامه حسینی پور استاندار مازندران  به شرایط ناگوار سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در حوزه تولید کاغذ اشاره کرد و گفت: در این بازهزمانی تولیدی نداشتیم و وارد کننده کاغذ بودیم و چه مصایبی که محتکران کاغذ به وجود آورده بودند!

او دولت سیزدهم را دولت حل مسائل و مشکلات بر شمرد و افزود:  درهمین دو سال دولت سیزدهم ۹۷ واحد تولیدی استان مازندران که به هر دلیلی دچار مشکلات شده بودند، به چرخه تولید بازگشته اند.

او گفت: در هر دیداری که رئیس جمهور با استانداران دارند، امکان ندارد ایشان پیگیر مشکلات کارخانه ها نباشند.

حسینی پور کاغذ را کالایی استراتژیک و مهم توصیف کرد و از  زحمات همه مدیران نظام و به خصوص آقایان نجار زاده مدیرعامل بانک ملی و همچنین نمایندگان استان خاصه آقای بابایی کارنامی نماینده ساری برای احیا و موفقیت چوب وکاغذ تشکر کرد و گفت: دست همه کارگران شرکت را می بوسم که ایثار کردند و نگذاشتند کارخانه به تعطیلی کشیده شود؛ آنان ۶ ماه تا یکسال حقوق نگرفته بودند اما ایستادند تا کارخانه به زمین نخورد!

او از تلاش های بی دریغ مجموعه مدیریت شرکت به خصوص امید نیک نژاد تقدیر کرد و گفت: دهه هفتاد رهبر انقلاب دغدغه کاغذ را داشتند و امروز پس از ۲۶ سال شاهد خودکفایی در تولید و تامین کاغذ مورد نیاز کشوریم.

حمایت ویژه از چوب و کاغذ

مدیرعامل بانک ملی هم در سخنانی بی آن که به عنوان حامی اصلی چوب و کاغذ سخنرانی کند، گفت: نگاه ما به مقوله بنگاه داری حمایت از تولید و اشتغال در کارخانه ای همچون چوب وکاغذ است.

او گفت: اگر چه در عالم تجارت و بنگاه داری مقولاتی همچون سود دهی مطمح نظر است اما مجموعه بانک ملی همسو با دولت و وزارتخانه های اقتصاد و صمت در جهت همراهی با برنامه های کنونی و آینده شرکت برای تحقق اهداف توسعه ای این مجموعه است.

کارخانه های جدید تولید کاغذ در مدار تولید

 اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده دولت سیزدهم در جشن خودکفایی کاغذ از مدیریت و تلاش شبانه روزی مدیریت و کارگران و همراهی های صمیمانه مجموعه بانک ملی و تمامی وزرایی که کمک کردند تا وعده های دو سال پیش ایشان به هنگام اخذ رای اعتماد برای وزارت ارشاد محقق شود؛ تشکر کرد.

وی گفت: سال ۱۴۰۰ تابستان میزان تولید کاغذ چاپ و تحریر در کشور ۵ هزار تن بود و من زمانی که وعده خودکفایی دادم همکاران نگران بودند که شاید حرف من محقق نشود اما امروز کاغذ چاپ و تحریر در همین مجموعه تولید می شود و ۱۵۵ میلیون کتب درسی دانش آموزان ایرانی با کاغذ ایرانی چاپ می شوند و حداقل ۳۰ تا ۴۰ هزار تن کاغذ مورد نیاز حوزه های مختلف نیز تولید داخل شده و یا خواهد شد.

وزیر دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی از شروع به کار کارخانه تولید کاغذ با ظرفیت سالانه ۵۰ هزار تن در شیراز هم خبر داد و گفت: به زودی!

ظاهرا" کارخانه های دیگری هم در آستانه بهره برداری خواهند بود و با این شرایط قطعا کشورمان از واردات کاغذ بی نیاز خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمام کسانی که برای تحقق وعده های رئیس جمهور و کاهش دغدغه های رهبر معظم انقلاب تلاش کردند قدردانی کرد.

او گفت: دولت برای احیا و رونق شرکت هایی همچون چوب وکاغذ از خودش شروع کرد و همکاری آموزش وپرورش و ارشاد کار را به اینجا رساند؛ کاغذ ایرانی برای کتاب های درسی! حالا از فعالان حوزه های نشر و چاپ و فرهنگ انتظار داریم کاغذ تولید داخل را در سبد کالایی خود قرار دهند.

اسماعیلی در پایان  از برنامه های مهم دولت برای آن که صادرکننده کاغذ به منطقه باشیم، هم گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز