خبرگزاری کار ایران

با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال محقق می‌شود؛

یک گام تا آزادسازی محوطه باغ موزه ستارخان در تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۰۵۲

شهردار منطقه ۴ تبریز از تخریب و آزادسازی پنجمین ملک در اطراف خانه تاریخی ستارخان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، هادی مقدم زاده با اعلام این خبر گفت:  در راستای سیاست مدیریت شهری تبریز مبنی بر حفظ و هویت افزایی خانه های تاریخی، پروژه فرهنگی گردشگری باغ موزه ستارخان یکی از پروژه های ارزشمندی است که در توسعه گردشگری نقش بسزایی خواهد داشت.

شهردار منطقه ۴ تشریح کرد: در فاز اول پروژه فرهنگی گردشگری باغ موزه ستارخان ۸ ملک وجود داشت که پس از آزادسازی پنجمین ملک، تملک و آزادسازی سه ملک باقیمانده در مراحل پایانی قرار گرفته است.

وی افزود، سند دو ملک از املاک فوق به نام شهرداری انتقال یافته و مراحل تخلیه، تخریب و آزادسازی آن صورت می پذیرد.

مقدم زاده ادامه داد: مصالحه آخرین ملک باقیمانده نیز صورت گرفته و مراحل بعدی را با جدیت پیش می‌بریم.

شهردار منطقه ۴ با اشاره به اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی تملک فاز اول پروژه باغ موزه ستارخان، افزو: با توجه به اهمیت بالای این پروژه، تلاش می کنیم به زودی و پس از آزادسازی محوطه پروژه، عملیات عمرانی فاز اول این مجموعه فرهنگی، تاریخی و گردشگری را آغاز کنیم.

به گفته مقدم زاده در طرح فاخر باغ موزه خانه تاریخی ستارخان که با همکاری دانشکده معماری دانشگاه هنر اسلامی و معاونت شهرسازی شهرداری تبریز تدوین شده، محوطه سازی و طراحی باغ ایرانی ایجاد می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز