خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت علوم پزشکی قزوین:

برنامه مکمل‌یاری رایگان برای دانش‌آموزان مدارس قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۸۵۵

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: برنامه ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان با آموزش تغذیه و مکمل‌یاری رایگان، در شهرستان قزوین آغاز شد.

به گزارش ایلنا، جلال رحمانی در مراسم آغاز طرح مکل یاری در مدارس استان با اشاره به شیوع کمبود ویتامین "دی" و همچنین نیاز دانش آموزان به تأمین آهن برای پیشگیری از کم خونی فقر آهن، به اهمیت این مکمل‌ها و فواید مصرف آن‌ها پرداخت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین به دانش‌آموزان اطمینان داد که از بهترین نوع مکمل‌های موجود در بازار تهیه و در مدارس توزیع شده‌ است.

وی از دانش‌آموزان خواست که حتماً مکمل‌ها را در زمان مدرسه مصرف کنند و اگر تمایل به مصرف ندارند، آن‌ها را به اولیای مدرسه تحویل دهند.

این مسئول حوزه بهداشت استان به دانش‌آموزان تذکر داد که همه مطالب منتشر شده در فضای مجازی، ارزش علمی ندارند و ممکن است که اطلاعات نادرستی دراین باره در فضای مجازی منتشر شود؛ پس لازم است دانش‌آموزان با بررسی منابع علمی، اطلاعات درست را استخراج و به آن‌ها عمل کنند.

در این برنامه، هر ساله 9 عدد پرل مگادوز ویتامین «D» و 16 عدد قرص آهن به دانش‌آموزان به‌صورت رایگان در مدرسه داده‌ می‌شود تا ضمن تأمین ریزمُغذّی‌های مورد نیاز آنان، در سنین رشد، ارتقای سلامت آنان محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز