خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان:

افزایش سرانه مطالعه کتاب از شاخصه‌های توسعه‌ یافتگی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۴۷۹

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جوامع پیشرفته گفت: افزایش سرانه مطالعه کتاب از شاخصه‌های توسعه‌ یافتگی است.

به گزارش ایلنا از رشت، سیدجلیل میرعظیمی بعد از ظهر چهارشنبه در مهرواره «در مسیر دانایی، بر بال کتاب» با اشاره به اهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی از منظر دین مبین اسلام اظهار کرد: این مهم، بیان‌گر جایگاه مطالعه و دانش افزایی است.

میرعظیمی به ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جوامع پیشرفته اشاره کرد و افزود: افزایش سرانه مطالعه کتاب، از شاخصه های توسعه یافتگی است که لازم است برای ادامه یافتن روند رو به رشد کشور، جایگاه کتاب در سبد خرید خانواده‌ها افزایش یابد.

وی از اهمیت مأنوس‌سازی نسل کودک و نوجوان با کتاب تاکید کرد و ادامه داد: انس‌با کتاب، نقش به سزایی در حضور هدف‌مند و مدیریت‌شده آینده سازان در فضای مجازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

میرعظیمی به تشریح برنامه‌های کانون در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه پرداخت و با کتاب محور توصیف کردن فعالیت های این مجموعه فرهنگی افزود: ارایه برنامه‌های مبتنی بر کتاب و کتاب‌خوانی و به‌روزرسانی منابع مطالعاتی، از اولویت‌های کانون پرورش فکری است.

وی با اشاره به پویش «در مسیردانایی، بربال‌کتاب» گفت: این حرکت فرهنگی با هدف غنی سازی کتاب‌خانه‌های مراکز فرهنگی هنری کانون صورت می‌گیرد و بر همین اساس نیز همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان سال ۱۴۰۲، سیزده هزار جلد کتاب به کتاب‌ خانه‌های مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان افزوده‌ شده و در هفته کتاب و کتاب‌خوانی سال جاری نیز حدود ۳ هزار جلد از تازه‌های کتاب برای مراکز کانون استان ارسال‌ می‌شود.

میرعظیمی راه‌اندازی پویش «هر کلاس، یک کتاب خانه» را از دیگر اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مسیر توسعه عدالت فرهنگی و آموزشی و هم‌چنین خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان روستایی و مناطق کم‌برخوردار شهری عنوان کرد و افزود: در همین راستا کتاب خانه‌های مدارس با اهدای کتاب از سوی کانون راه‌اندازی‌می‌شود.

وی تصریح کرد: مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۷ تا ۲۹ آبان سال ۱۴۰۲ در گیلان برگزار می شود که امیدواریم که با استقبال با شکوهی از سوی همه صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز