خبرگزاری کار ایران

معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان قزوین:

طرح غربالگری آلزایمر برای سالمندان قزوین در منازل اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۷۱۱

معاون فنی مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: طرح غربالگری دمانس در شهرستان قزوین در نوبت عصر برای برای سالمندانی که توانایی حضور یا مقاومت برای مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت ندارند، با همکاری داوطلبان سلامت، پیگیری و غربالگری از آنان در درِ منازل انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، اکبر یوسفی درباره اجرای طرح غربالگری "دمانس" در نظام سلامت، گفت: این طرح، در گروه سنی 60 تا 75 سال، برای شناسایی و پیشگیری از آلزایمر توسط سازمان بهزیستی در سطح استان آغاز شد و در شهرستان قزوین، در نوبت صبح توسط کارشناسان سازمان بهزیستی با همکاری مراقبان سلامت و داوطلبان سلامت مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش این مرکز در حال اجراست.

معاون فنی مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین ادامه داد: این برنامه برای رفاه حال سالمندان، علاوه بر صبح، در نوبت عصر هم، ساعت 15 تا 18 در محله‌های تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت، از جمله ولیعصر، زعفرانیه، تبریز، شهدا، راه آهن، چهارصد دستگاه، اقبالیه شماره یک، چوبیندر، اسماعیل آباد، ناصرآباد، محمود آباد نمونه، دانش و پایگاه سلامت محتشم، توسط رابطان سلامت تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت مذکور اجرا شود.

وی تاکید کرد: برای سوء استفاده نکردن برخی از افراد از اجرای این طرح، رابطان سلامت، با در دست داشتن کارت شناسایی، به منازل سالمندان مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز