خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

پروژه فیبر نوری زیرساخت توسعه کشور در نیم قرن آینده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۲۹۹

۲۰ درصد انتخابات سال جاری به شکل الکترونیک برگزار می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پروژه فیبر نوری زیرساخت توسعه کشور حداقل در نیم قرن آینده است، گفت: در آینده فیبرهای نوری اتوبان‌های جدیدی هستند که ارتباطات مردم را برقرار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی زارع‌پور در جریان سفر به استان مرکزی و در مراسم بهره‌برداری از پروژه فیبرنوری و تست سرعت FTTH منازل و کسب‌وکارهای شهرستان ساوه در جمع خبرنگاران، افزود: از آنجا که امور زندگی جامعه بشری، دیجیتالی و مجازی خواهد بود، این زیرساخت تسهیل‌کننده زندگی مردم می‌شود.

وی ادامه داد: در قانون برنامه هفتم توسعه برای اتصال و برخورداری تمامی ساختمان‌های کشور با این فناوری تا پایان برنامه هفتم، هدفگذاری انجام شده است که انقلابی را در صنعت ارتباطات کشور به وجود خواهد آورد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به صنعتی بودن استان مرکزی، اظهار داشت: مرکزی یک استان پهناور، صنعتی و استراتژیک در کشور است و نیازمندی‌های صنعتی، علمی و فناورانه این استان ایجاب می کند که زیرساخت‌های ارتباطی در آن توسعه پیدا کند.

زارع‌پور تصریح کرد: اجرای پروژه فیبر نوری در سراسر استان مرکزی می تواند کمک کند تا از یک سو استعداهای این استان در مسیر شکوفایی قرار گیرد و از سوی دیگر نقش مؤثری در اقتصاد دیجیتال کشور داشته باشد.

وی بیان داشت: بیش از 5400 روستای بالای 20 خانوار کشور به اینترنت پرسرعت متصل شده است. هم‌اکنون 94 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار کشور از اینترنت پرسرعت برخوردارند. در استان مرکزی نیز 160 روستا به اینترنت متصل هستند و حدود 60 روستای دیگر در استان باقی‌مانده که تا پایان سال به اینترنت متصل می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افتتاح پروژه فیبر نوری FTHH منازل و کسب‌وکارهای شهرستان ساوه، تأکید کرد: این پروژه در شهرستان ساوه به عنوان نخستین شهرستان استان مرکزی این طرح بزرگ به بهره‌برداری رسید.

زارع‌پور ابراز داشت: در این پروژه سرعت‌های تا چندصد مگابیت برثانیه حتی تا یکهزار مگابیت بر ثانیه فراهم شده که این میزان حدود 80 برابر سرعت ارتباطات ثابتی است که در کشور وجود دارد. این پروژه جزء آخرین فناوری‌های روز دنیاست و امیدواریم امکان برخورداری از چنین فناوری را برای تمامی خانوارهای کشور فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: از امروز مردم این شهرستان در صورت تمایل با ارائه درخواست می‌توانند از سرویس فیبر نوری ظرف یک ماه در مقابل درب منزل خود بهره‌مند شوند و این کار به مرور برای سایر شهرهای استان نیز انجام خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص زیرساخت‌های انتخابات نیز گفت: براساس قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی برای اولین بار وزارت ارتباطات نیز جزء ستاد اجرایی انتخابات کشور شده است و این وزارتخانه وظیفه تضمین ارتباطات پایدار و با کیفیت را در طول انتخابات برعهده دارد.

زارع‌پور با بیان ینکه 20 درصد انتخابات سال جاری به شکل الکترونیک برگزار می‌شود، افزود: نقش زیرساخت ارتباطی در انتخابات بسیار مهم است و سازوکار برخورداری از زیرساخت پرسرعت، با کیفیت و امن در بازه زمانی برگزاری انتخابات دیده شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز