خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

چالش‌های بی شمار در شبکه دامپزشکی سبزوار/ از نقص ساختار دامداری‌ها تا شیوه غیر اصولی پرورش دام

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۲۲۶

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار از مشکلات و چالش‌های حوزه دامپزشکی در این شهرستان خبر داد.

برات الله زید آبادی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی و عدم هم‌خوانی تعداد نیروهای این شبکه با حجم وسیع فعالیت‌ها و وظایف سازمانی، از مشکلات کنونی موجود در شبکه دامپزشکی سبزوار است، گفت: کمبود اعتبارات و عدم همخوانی با وسعت فعالیت‌ها و وظایف سازمانی، از معضلاتی ست که گریبان گیر دامپزشکی سبزوار است. 

زید آبادی قرار نگرفتن دامپزشکی در رسته مشاغل سخت و زیان آور را نیز از جمله مسائلی دانست که باید به آن پرداخته شود. چرا که تمام فعالیت‌های دامپزشکی در محیط های روستایی، عشایری و مناطق سخت گذر، فعالیت در کشتارگاه‌های دام و طیور، آزمایشگاه ها و در معرض خطر قرارگرفتن طیف وسیعی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، صرف نظر از ضرب خوردگی و آسیب فیزیکی در هنگام عملیات دامپزشکی صورت می‌گیرد. 

 وی اضافه کرد: عدم وجود تعرفه برای برخی از خدمات بخش دولتی دامپزشکی و یا عدم بروز رسانی تعرفه های موجود در بخش دولتی از سال ٩٣ تا کنون، نیاز به بازبینی در سازمان دامپزشکی دارد.

وی همچنین عدم همسان سازی حقوق و مزایای بخش دولتی دامپزشکی، نسبت به سایر ارگان های دولتی در قانون خدمات کشوری را نیز از دیگر موضوعاتی دانست که شبکه دامپزشکی را با معضلاتی روبرو کرده است. تخصیص اعتبار جهت بهسازی و بازسازی واحدهای دامداری سنتی روستایی، جهت کنترل بیماری‌های واگیر دامی نیز باید به طور حتم در دستور کار قرار گیرد تا از شیوع بیماری ها در حوزه دام جلوگیری شود. 

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار وجود مرغداری‌های فرسوده و قدیمی که می‌تواند باعث خطر انتقال بیماری‌های طیور و خسارت به مرغداران شوند را نیز از دیگر مشکلات شبکه دامپزشکی سبزوار عنوان کرد و گفت: نقص ساختار دامداری ها، شیوه غیر اصولی پرورش دام و تولید شیر بی کیفیت بدلیل عدم هم‌خوانی با استانداردهای جهانی، مانع صادرات و ارز آوری شیر خام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز