خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان:

۱۱ هزار تن انواع کود کشاورزی بین بهره برداران استان قزوین توزیع شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۰۲۲

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ هزار و ۹۸ تن انواع کود کشاورزی بین بهره برداران استان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست بررسی روند توزیع کود شیمیایی با حضور مدیران زراعت و بازرسی به شکایات سازمان، مدیر تعاون روستایی، مدیرشرکت خدمات حمایتی، مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه و کارشناسان فنی در جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

علی راه انجام در این نشست اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ هزار و ۹۸ تن انواع کود کشاورزی بین بهره برداران استان توزیع شده که از این میزان حدود شش هزار و ۸۰۳ تن ازته، سه هزار و ۶۹۳ تن فسفاته و ۶۰۲ تن پتاسه است.

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای فصل زراعی در محصول گندم آبی و دیم تاکنون پنج هزار و ۳۰۰ تن کود ازته، دو هزار و ۷۳۰ تن فسفاته و ۸۶۵ تن پتاسه در بین بهره برداران گندمکار استان توزیع شده است.

راه انجام یادآور شد: از ۴۷ هزار هکتار کشت ابلاغی گندم آبی برای استان قزوین در سال زراعی جاری ۶۳ درصد کشت شده و همچنین از ۱۰۸ هزار و ۸۰۰ هکتار کشت ابلاغی گندم دیم حدود ۷۷ درصد آن انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تغذیه گیاهی مناسب در مزارع کشاورزی به تولید با کیفیت محصول کمک خواهد کرد.

راه انجام تصریح کرد: تغذیه گیاهی اهمیت ویژه ای در مزارع کشاورزی دارد به طوری که در افزایش عملکرد تولید در واحد سطح تاثیرگذار است.

وی بر تامین بموقع کود مورد نیاز کشاورزی، حمل و نقل به موقع و تامین، تدارک و تهیه کودهای شیمایی تاکید کرد.

در این نشست مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه در خصوص میزان کودهای شیمایی مورد نیاز، حمل و نقل، سطح زیر کشت محصولات زراعی پاییزه گزارشی ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز