خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن فارس خبرداد؛

تهیه طرح هادی برای ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۷۴۳

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس موضوعات مربوط به عمران روستایی و شتاب در محرومیت زدایی این شهرستان‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: شتاب بخشی به توسعه روستاهای فارس با بهره گیری از ابزارهای قانونی تداوم دارد.

به گزارش ایلنا، سید علیرضا حمیدی در نشستی با نماینده کوار، سروستان و خرامه در مجلس، پرداختن به توسعه روستاها را در راستای کاهش مهاجرت‌های روستاییان دانست و افزود: باید تلاش شود از همه ظرفیت‌های قانونی در این عرصه بهره گیری شود، نمایندگان مجلس نقش بسزایی در ظرفیت سازی و پیگیری منابع درآمدی برای شتاب بخشی به توسعه روستاها دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه از ابتدای تأسیس این بنیاد تاکنون طرح هادی برای ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار تهیه شده است، ادامه داد: از حدود یک هزار و ۶۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوار که افق طرح هادی آنها به اتمام رسیده تاکنون ۷۵۲ روستا معادل ۴۴ درصد بازنگری شده است. شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه نیز از این خدمات بهره‌مند بوده‌اند.

حمیدی اضافه کرد: از ابتدای تأسیس این بنیاد تاکنون در یک هزار و ۲۸۴ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی اجرا شده که ۵۴.۹۲ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از اجرای طرح هادی بهره‌مند شده‌ است. طرح‌های قابل توجهی از این تعداد در  شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه اجرایی شده است.

وی اعتبار مصوب جهت تهیه، بازنگری و اجرای طرح‌های هادی روستایی را هفت هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در طول ۲ سال گذشته حدود سه هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال به اجرای طرح هادی اختصاص داده شد.

تهیه طرح هادی برای ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار استان

 مدیرکل بنیاد مسکن فارس در خصوص اعتبارات اختصاص داده شده به آسفالت معابر روستایی از محل قیر رایگان گفت: آسفالت معابر در ۶۲۸ روستای استان به مساحت ۲میلیون و ۶۰۰هزار مترمربع با اعتباری سه هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال انجام شده است.

حمیدی در رابطه با صدور سندهای روستایی در ۲سال اخیر گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۳هزار و ۵۲۱جلد سند روستایی و هشت هزار و ۴۳۱جلد سند شهری زیر ۲۵هزار نفر صادر شده است. شهرستان های کوار، سروستان و خرامه نیز از این خدمات برخوردار بوده‌اند.

وی با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی این بنیاد تاکنون هم حدود ۲۹۷ هزار و ۷۹۶ جلد سند روستایی صادر شده و ۷۳.۳ درصد خانوار روستایی بهره‌مند شده‌اند، افزود: در طول این مدت ۴۳ هزار و ۵۶۸ جلد سند شهری صادر شده و ۲۴.۳ درصد خانوار شهری بهره‌مند شده‌اند.

رحیمی مظفری نماینده شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه نیز با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن بر لزوم شتاب بخشی به اجرای این طرح ها تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز