خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

وضعیت تالاب هشیلان بهتر شده و از خشکی مطلق فاصله گرفته است/آبرسانی سیار به هشیلان از طریق تانکر را قطع کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۳۹۸

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه گفت: در پی بارش‌های اخیر تالاب "هشیلان" تا حدودی جانی دوباره گرفت و آبرسانی سیار به هشیلان از طریق تانکر را قطع کردیم.

محمدحسین فلاحتی در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به بارش‌های مناسبی که طی روزهای اخیر داشتیم، بیان کرد: این بارش‌ها باعث شده آب تا حدودی به سراب سبزعلی که منبع اصلی تامین آب تالاب هشیلان است، بازگردد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تالاب هشیلان بهتر شده و از خشکی مطلق فاصله گرفته است، گفت:  از آنجایی که آب وارد شده به تالاب برای شرب حیات وحش کافی است، آبرسانی سیار به هشیلان از طریق تانکر را قطع کردیم.

رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، با تداوم بارش‌های فصل پاییز وضعیت ورود آب به همه عرصه تالاب هشیلان بهتر شود و شاهد احیاء کامل تالاب هشیلان در تمام محدوده آن باشیم.

فلاحتی با بیان اینکه نمی‌توان احیاء تالاب را تنها مربوط به بارش‌ها دانست، یادآور شد: برداشت آب از چاه‌های اطراف و پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی منطقه نیز به خشکی هشیلان دامن زده بود که اکنون با پشت سر گذاشتن فصل آبیاری محصولات خصوصا محصولات آب‌بَر مانند ذرت سطح آب‌های زیرزمینی نیز تا حدودی افزایش یافته و این امر نیز به کمک تالاب هشیلان آمده است.

وی تالاب هشیلان را یکی از مهمترین مراکز حضور پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در فصل سرما برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا زمان حضور این پرندگان شاهد احیا کامل تالاب باشیم.

رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه این بارش‌ها به بهبود سایر منابع آبی کرمانشاه نیز کمک کرده است، افزود: خوشبختانه سراب نیلوفر نیز در حال حاضر وضعیت مناسبی دارد و از خشکی فاصله گرفته است.

فلاحتی اظهار کرد: سایر سراب‌ها و رودخانه‌های کرمانشاه نیز اگر چه هنوز به وضعیت مناسب برنگشته‌اند، اما بارش‌های اخیر باعث شده جان تازه‌ای در آنها دمیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز