خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان:

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در بوئین‌زهرا کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۲۴۰

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در فاز اول بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در استان تولید شده که عملیات کاشت آن از امروز در سطح 50 هکتار از اراضی مزرعه پاپلی با کاشت گونه آتریپلکس آغازشده است.

گزارش ایلنا، محسن قاسم‌زاده با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: قرار است در مدت ۴ سال یک میلیارد درخت یعنی سالی ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور کاشته شود که البته این درخت‌ها فقط گونه‌های جنگلی و مختص به منابع طبیعی نیست و به چهار دسته گونه‌های جنگلی، درختان میوه‌دار، فضای سبز و زراعت چوب تقسیم می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین افزود: ما هفتمین کشور تولیدکننده کربن و چهل و دومین کشور جذب کننده کربن هستیم، با توجه به تصمیم جهانی با هدف ترسیب کربن مبنی برکاشت یک تریلیون درخت در دنیا سهم کشور ما یک میلیارد درخت است.

وی ادامه داد: سهم استان نیز در طول چهارسال، کاشت بیش از ۱۰ میلیون نهال خواهد بود که این طرح ملی از اسفند ماه 1401 در استان آغاز شده است.

این مسئول عنوان کرد: کاشت نهال در استان با گونه آتریپلکس که در گروه گیاهان شوره‌زاری است و برابر سرما و گرما مقاوم است، آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز