خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

تصویب 37 نقطه حادثه‌خیز جاده‌های مرکزی در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۰۵۰

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه 37 نقطه حادثه‌خیز جاده‌های این استان در سال جاری به تصویب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور رسید، گفت: ایمن‌سازی این نقاط به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ابلاغ شده است.

به گزارش ایلنا، مهرداد جهانی افزود: سال گذشته نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان مرکزی با مشارکت پلیس‌راه استان مرکزی جمع‌آوری و به کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ارائه شد. ایمن‌سازی این نقاط حادثه‌خیز تیر ماه سال جاری به اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه در مدت 3 ماه گذشته 8 نقطه از مجموع این نقاط ایمن‌سازی شده است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری از مجموع این نقاط حادثه‌خیز ۱۵ نقطه در جاده‌های استان ایمن‌سازی شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار داشت: 300 میلیارد ریال منابع مالی برای ایمن‌سازی 15 نقطه از نقاط حادثه‌خیز استان مرکزی به این اداره‌کل ابلاغ شد که تاکنون 60 میلیارد ریال این اعتبارات به استان تخصیص داده شده‌ است.

جهانی تصریح کرد: از مجموع 37 نقطه حادثه خیز جاده‌های استان مرکزی که در سال جاری به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ابلاغ شده است، 30 نقطه تنها در جاده اراک ـ سلفچگان قرار دارد.

وی بیان داشت: تقاطع اراک ـ سلفچگان ورودی آشتیان (راهجرد) از جمله نقاط پرحادثه جاده‌های استان مرکزی است. در راستای رفع این نقطه حادثه‌خیز، اجرای تقاطع غیرهمسطح راهجرد از 3 سال گذشته آغاز شده است. پیشرفت فیزیکی این طرح در مدت یکسال گذشته از 5 درصد به 55 درصد رسیده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در این رابطه، تأکید کرد: تمامی ابنه‌های فنی این تقاطع شامل یک پل بزرگ و 8 پل کوچک برای هدایت آب‌های سطحی انجام شده و زیرسازی و اجرا رمپ و لوپ‌ها و زیرسازی و آسفالت راه دسترسی این تقاطع به طول 5 کیلومتر در حال انجام است.

جهانی ابراز داشت: ایمن‌سازی دوربرگردان زرین‌خوشه و دوربرگردان خیرآباد از دیگر نقاط حادثه‌خیز جاده اراک - سلفچگان است. با ایجاد دوربرگردان جدید مقابل پلیس راه اراک ـ قم، دوربرگردان منظریه که از جمله نقاط حادثه‌خیز این جاده به شمار می‌رود، مسدود می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته 32 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های این استان وجود داشت که از مجموع این نقاط 30 نقطه ایمن‌سازی شده و ایمن‌سازی 2 نقطه حادثه‌خیز شامل دوراهی خنداب و ورودی خانه میران جاده اراک - توره در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی همچنین گفت: 6400 کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که 4000 کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز