خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

احداث راه آهن اینچه‌برون-شاهرود به نفع کشور است/طرح نهضت ملی مسکن تاکنون نتیجه مثبتی برای مردم نداشته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۰۴۱

قیمت مسکن در ۱۰ سال اخیر ۵۰ برابر افزایش داشته است

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: در سال‌های اخیر اتاق بازرگانی گرگان طرح ایجاد خط راه آهن اینچه برون به شاهرود را مطرح کرد که با راه اندازی این خط ریل اقتصاد کشور و استان متحول می‌شود.

علی محمد چوپانی در گفت‌وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: در سال‌های اخیر موضوع برقی کردن راه آهن اینچه برون به گرمسار با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو در دستور کار دولت قرار گرفت که با این طرح مخالفت شد.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی گرگان نشست‌هایی با وزیر راه شهرسازی وقت انجام داد و اعلام کرد که این طرح کارایی ندارد و هزینه بسیار زیادی برای دولت دارد. ما ساخت راه آهن اینچه برون به شاهرود که مسیر کریدور شمال به جنوب را ۵۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند، مطرح کردیم.

چوپانی بیان کرد: راه آهن اینجه برون به شاهرود ۲۵۰ میلیون دلار هزینه دارد ولی متاسفانه تاکنون مورد استقبال حتی این دولت قرار نگرفته است. با ایجاد این خط آهن سالانه ۱۲ میلیون تن کالا از طریق جابه جا می‌شود و احداث راه آهن اینچه‌برون-شاهرود، طرحی که اقتصاد گلستان را متحول می‌کند.

وی افزود: متاسفانه طرح نهضت ملی مسکن تاکنون نتیجه مثبتی برای مردم نداشته است و قیمت مسکن در ۱۰ سال اخیر ۵۰ برابر افزایش داشته است و در عوض درآمد کارمند و یا کارگر به اندازه کافی افزایش نیافته است.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد: یک متقاضی در شهر های کوچک و بزرگ باید ۳۰۰  الی ۵۰۰ میلیون تومان آورده داشته باشد و ماهی بیش از ۷ میلیون قسط بدهد که تقریبا برای کارگر و کارمند غیر ممکن است.

وی خاطر نشان کرد: هزینه اقساط مسکن نباید بیشتر از ۲۵ درصد حقوق کارگر و کارمند باشد و ما پیشنهاد کردیم که سهم آورده فرد برای پیش خرید مسکن ۵ درصد باشد. اقساط مسکن هم ۲۵ درصد حقوق باشد و هر سالی که حقوق کارگر و کارمند افزایش پیدا می‌کند اقسط هم ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز