خبرگزاری کار ایران

یک مسئول وزارت جهاد کشاورزی خبر داد؛

سالانه ۱۸ میلیون تن علوفه به کشور وارد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۲۴۲

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه خوراک دام وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: نیاز علوفه‌ای کشور ۳۲ میلیون تن بوده که سالانه ۱۸ میلیون تن از این کالا به کشور واردات می‌شود و به نوعی آب مجازی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، احمدرضا سیدعلیان در حاشیه افتتاح و بازدید از چهاردهمین نمایشگاه تخصصی دام و طیور در جمع خبرنگاران افزود: برای بازگشت این میزان ضایعات در بخش کشاورزی کارگاه‌هایی در سطح کشور و استان قزوین شناسایی شده که واحدهای مجوزدار به زودی آغاز به کار خواهند کرد.

وی گفت: کشت جایگزین به جای یونجه، ذرت دانه و علوفه‌ای همچنین استفاده مناسب از گیاهان کم آب بر و مقاوم در برابر شوری و بهره برداری از پسماندها بهترین راهکار برای تامین امنیت غذایی و تولید پایدار در حوزه دام و طیور است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه خوراک دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه ۱۳ میلیارد متر مکعب ضایعات در بخش کشاورزی کشور تولید می‌شود که برای بازگشت آن به چرخه تولید برنامه ریزی شده است.

وی گفت: پایه زراعتی مهمترین عامل تامین غذای دام و طیور است که به تولید پایدار منجر می‌شود، بنابراین مسئولان کشور امیدوارند که امسال سال پر بارشی داشته باشیم.

سید علیان بیان کرد: حفظ آب و خاک برای ما بسیار مهم است و همه ما تلاش داریم که با راهکارهای نوین به تقویت این زیرساخت‌ها و حفظ منابع کمک کنیم.

وی افزود: استان قزوین به لحاظ داشتن زیرساخت‌ها و امکانات مناسب همواره در تامین امنیت غذایی کشور نقش بسزایی داشته و توانسته است بر تنظیم بازار کالاهای اساسی اثرگذار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز