خبرگزاری کار ایران

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستی استان:

ترک فعل مدیران در کهگیلویه و بویراحمد تعقیب کیفری خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۴۱۲

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرایی شدن مصوبۀ شورای حفظ حقوق بیت المال خبرداد و تاکید کرد: آتش سوزی، تخریب، افراد سودجو، آفت‌هایی چون سوسک درختان و پروانه برگ خوار، تغییرات آب و هوایی و ترک فعل مدیران در انجام وظایف، باعث از بین رفتن تعداد زیادی از درختان، در جنگل های بکر استان شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "سیدعیسی حسنی" گفت: با توجه به تأکیدات رهبری انقلاب مبنی بر کاشت درخت و بازسازی بافت جنگلی و به استناد قانون هوای پاک، مسئولیت اجتماعی دستگاه‌ها در شورای حفظ حقوق بیت المال تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در سال اول اجرای این مصوبه، تعهد استان کهگیلویه و بویراحمد، کاشت هفت میلیون درخت است و باید برای رسیدن به این تعهد، دستگاه‌های متولی با  برنامه‌ریزی لازم تلاشهای مضاعفی از خود نشان دهند، اظهارداشت: باید در کاشت درختان، گونه‌های بومی را مدنظر داشت، تا درختان کاشته شده، سازگار با آب و هوای استان بوده و از سویی و در محیط شهر، حتی الامکان درختان مثمر کاشته شود.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد باتأکید براینکه ترک فعل مدیران، قضایی می شود، یادآورشد:در اجرای این طرح، چنانچه نهادی پس از بازرسی میدانی در انجام وظایف قانونی خود کوتاهی کرده باشد، مصداق ترک فعل بوده و مدیر مربوطه، تعقیب کیفری می شود.

به گزارش ایلنا، استان کهگیلویه و بویراحمد سرزمینی کوهستانی که بیش از ۵۵ درصد مساحت آن پوشش جنگلی است و ۲۰ درصد جنگل های زاگرس در آن وجود دارد.

این پوشش گیاهی به دلیل وجود دو اقلیم سردسیری و گرمسیری، بسیار متنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز