خبرگزاری کار ایران

بیش از یک میلیون و ۷۷۸ کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۸۱۰

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۷۷۸ TEU کانتینر در بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری تا کنون در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش ایلنا، حسین عباس‌نژاد روز چهارشنبه در تشریح آمار و ارقام از عملکرد کانتینری بندرشهید رجایی افزود: در مجموع یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۷۷۸ TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر ۲۰ فوت است) در این بندر تخلیه و بارگیری شد که هفت دهم درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع ۸۶۵ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده در این مدت، ۱۷۲ هزار و ۶۰۳ TEU مربوط به محموله‌های ترانزیتی بوده است.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، حجمی افزون بر ۹۱ هزار و ۴۴۷ TEU کانتینر از طریق اصلی‌ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

« فرآیندی که کالا ابتدا با نظارت گمرک وارد یک منطقه گمرکی می‌شود و پس از آن با تغییر وسیله حمل و نقل به مقصد دوم ارسال می‌شود، را ترانشیپ می‌گویند».

عباس‌نژاد با اشاره به افزایش ۹ درصدی صادرات و ۶ درصدی ترانزیت جابه‌جایی کانتینری در این بازه زمانی از جابه‌جایی ۲۲۶هزار و ۹۲ TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و ۳۷۶ هزار و ۸۶۶ TEU کانتینر وارداتی در این بازه زمانی خبر داد.

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران با دارا بودن ۱۰ پست اسکله کانتینری در مجموع به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۲۳ دستگاه گنتری کرین فعال در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری در سطح بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

این بندر همچنین به عنوان یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور دارای ۱۸ باب انبار مسقف به مساحت ۱۳۰ هزار مترمربع با ظرفیت افزون‌بر ۳۵۰ هزار تُن، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی، ظرفیت ۱۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی فله خشک، ۹۰ هزار متر مربع محوطه بارانداز و همچنین تعداد سه پایانه نگه‌داری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز