خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین:

سرانه بازی و سرگرمی در قزوین نیازمند ارتقا است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۴۹۱

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: سرانه سرگرمی از سرانه فضای سبز جدا است و باید مدیریت شهری در این حوزه به دنبال سرمایه‌گذار باشد و در مناطق جنوبی شهر فضاهای بازی و سرگرمی ایجاد کند.

به گزارش ایلنا، قاسم اللهیاری در سمینار تخصصی «آشنایی با الزامات طراحی شهر دوستدار کودک» گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حوزه اجرا به برخی مصوبات و اسناد بالادستی توجهی نمی‌شود؛ از این رو ضرورت دارد در این حوزه سخت‌گیری شده و با ترک فعل‌ها برخورد شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین ادامه داد: در تمامی پروژه‌های عمرانی، تفریحی و اقتصادی باید به پیوست و مولفه‌های مهم شهر دوست‌دار کودک توجه ویژه شود، به عنوان مثال در فضایی مانند نمایشگاه بین‌المللی، چرا مکانی ویژه نگهداری کودکان که بتواند ساعتی آنان را سرگرم کند، وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در شورای ششم در حوزه مادر و کودک سیاست‌گذاری‌های خوبی شکل گرفته است، گفت: در برخی طراحی‌های فضای شهری، بوستان‌ها و مراکز تفریحی تاکید شده که فضاهای ویژه مادران و کودکان طراحی شود.

اللهیاری همچنین بر لزوم باز طراحی بوستان‌ها و ایجاد فضای ایمن برای تردد مادران و کالسکه کودکان و افراد دارای معلولیت تاکید کرد و افزود: به نظر می‌رسد در شهرسازی جدید توجهی به موارد مذکور نمی‌شود در حالی که در طراحی شاخص‌هایی برای تردد ایمن افراد در بوستان‌ها وجود دارد.

وی از تغییر کارکرد فرهنگ‌سرای درحال احداث مینودر به فرهنگ‌سرای بازی و سرگرمی خبر داد و گفت: این فرهنگ‌سرا با محوریت بازی و سرگرمی است که حتی برای والدین کودکان نیز قابل استفاده است و کودکان می‌توانند در کنار پدر و مادر خود در یک فضای تفریحی و سرگرمی اوقات خود را بگذرانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز