خبرگزاری کار ایران

آغاز تحویل بیش از ۲ هزار گواهینامه ثبت شناورهای صیادی در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۳۳۰

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: فرآیند تحویل گواهینامه‌های ثبت به مالکان شناورهای صیادی در استان، با صدور نخستین بخش گواهینامه‌های ثبت قایق‌های صیادی به تعداد ۲هزار و ۴۳۵ فقره از روز گذشته آغاز شده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حسین عباس‌نژاد روز یک‌شنبه در تشریح فرآیند ثبت قایق‌های صیادی اظهار کرد: پس از صدور مجوز صید و صیادی از درگاه ملی مجوزها از نیمه نخست تیرماه مراجعه ثبت قایق‌های صیادی به اداره بازرسی و ثبت شناورهای اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان شروع و تا کنون ۶ هزار و ۱۲۹ پرونده ثبت قایق‌های صیادی در این اداره‌کل تشکیل شده است.

وی ادامه داد: برای این مهم اداره کل بنادر و دریانوردی استان با بسیج تمامی منابع و امکانات در ۱۱ بندر سازمانی اقدام به دریافت مدارک متقاضیان و تشکیل پرونده‌های ثبت شناورها کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: در مرحله بعد تیم‌های بازرسی و موسسات رده بندی در طول تابستان به ۱۴۱ محل استقرار قایق‌های صیادی در سراسر سواحل و هفت جزیره استان مراجعه و برابر الزامات و دستورالعمل‌های مرتبط اقدام به بازرسی قایق‌های متقاضیان کردند.

عباس‌نژاد با اشاره به بازرسی از ۴ هزار و ۱۵۹ شناورهای صیادی، افزود: از ۶۸ درصد شناورهای متقاضیان بازرسی ثبتی به‌عمل آمده و بر روی موتور و بدنه شناورهای بازرسی شده هشت هزار و ۳۱۸ فقره برچسب نشان بازرسی نصب شده و بقیه شناورهایی‌که به سازمان بنادر برای ثبت شناور اقدام به تشکیل پرونده کرده‌اند، در مرحله انجام بازرسی هستند. 

آغاز تحویل بیش از  ۲ هزار گواهینامه ثبت شناورهای صیادی در هرمزگان

وی گفت: برای شناورهای بازرسی شده واجد شرایط توسط ۲ موسسه رده‌بندی فعال در استان هرمزگان، ۲ هزار و ۶۵۱ فقره گواهینامه ایمنی برای قایق‌های صیادی دارای صلاحیت فنی و ایمنی صادر شده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ با برطرف شدن موانع قانونی و ابهامات پیرامون ثبت قایق‌های صیادی بی‌هویت ازجمله اعلام نظر معاونت حقوقی رییس جمهور درخصوص موتور ۲ زمانه و رفع مغایرت قدرت موتور قایق‌های صیادی، مشکلات سر راه صدور گواهینامه ثبت قایق‌های صیادی بی‌هویت برطرف و صدور گواهینامه ثبت در دستور کار قرار گرفت.

عباس‌نژاد با اشاره به آغاز تحویل گواهینامه‌های ثبت قایق‌های صیادی به مالکان شناورهای صیادی، خاطرنشان کرد: صیادان می‌توانند با مراجعه به اداره بازرسی و ثبت شناورها در بندرعباس و ادارات بنادر و دریانوردی بندرلنگه و جاسک اقدام به دریافت گواهینامه‌های ثبت قایق های صیادی کنند. 

وی اضافه کرد: بازرسی و صدور گواهینامه ثبت سایر متقاضیان که در اداره‌کل بنادر هرمزگان اقدام به تشکیل پرونده کرده‌اند با هماهنگی تعاونی‌های صیادی انجام و گواهینامه ثبت شناورهای آن‌ها تحویل خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآور شد: از این پس قایق‌های صیادی بی‌هویت که گواهینامه ثبت قایق از اداره‌کل بنادر استان دریافت کرده‌اند، می‌توانند با نظارت شیلات و دریابانی به صورت قانونی اقدام به دریاروری و صیادی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز