خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام:

مصمم به احیای واحد‌های راکد در استان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۱۲۱

استاندار ایلام در نشست هماهنگی احیای واحد تولیدی گاوداری مورت گفت: مصمم به احیای واحد‌های راکد در استان هستیم.

به گزارش ایلنا از ایلام، حسن بهرام نیا با اشاره به هماهنگی‌های لازم به‌منظور افزایش سطح کشت علوفه به میزان سالانه ۳۰‌هزار در زمینی به مساحت ۸۰۳ هکتار در بخش کلات مورموری در شهرستان آبدانان گفت: با این اقدام علاوه بر افزایش بهره‌وری و اشتغال، خوراک مورد نیاز این واحد دامداری تعطیل شده نیز تأمین می‌شود.

بهرام‌نیا اضافه کرد: واحد دامداری تعطیل شده مورت به یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان واگذار شده و بطور همزمان عملیات احیای واحد دامداری تعطیل شده با ظرفیت ۲۴۰ رأس گاو شیری و یا ۵۰۰ رأس گاو پرواری از این ماه آغاز می‌شود.

نماینده عالی دولت با تأکید بر رفع موانع تولید افزود: شرط حمایت و رفع موانع برای احیای این واحد راکد، راه‌اندازی در موعد مقرر است و باید این واحد تولیدی تا خرداد ماه سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

گاوداری مورت در زمینی به مساحت ۳ و نیم هکتار که سال‌ها تعطیل بود، از دی ماه سال گذشته به منظور فعالسازی مجدد به بنیاد مستضعفان واگذار شد، اعتبار مورد نیاز و سرمایه در گردش برای این واحد دامداری ۳۳ میلیارد تومان است که احیای این واحد تولیدی علاوه بر ایجاد اشتغال، نقش مهمی در تولید لبنیات و گوشت قرمز خواهد داشت.

برای ۳۹ واحد راکد و نیمه فعال و یا واحدهایی که قابلیت افزایش ظرفیت دارند، برنامه‌ریزی لازم انجام شد که در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ تعداد ۸ واحد احیا و در ۱۵ واحد تولیدی نیز  افزایش ظرفیت صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز