خبرگزاری کار ایران

همزمان با سفر هیات دولت و توسط وزیر صمت؛

طرح توسعه شرکت نیتل پارس در منطقه ویژه اقتصادی شیراز افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۳۸۹

طرح توسعه شرکت نیتل پارس در منطقه ویژه اقتصادی شیراز صبح امروز پنجشنبه ۲٠ مهرماه، توسط عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور و هئیت دولت به استان فارس، با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، حمید رضا ایزدی مدیرکل صمت فارس، سایر رؤسا و تشکل‌های بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران، طرح توسعه شرکت نیتل پارس افتتاح شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این واحد صنعتی دانش بنیان که در زمینه تولید یکی از محصولات مهم نفتی، فعالیت دارد را نقطه‌ای امید برای کشور و استان فارس دانست و بر تاثیر این واحد بر کاهش خام فروشی و حرکت به سمت زنجیره های پایین دست تاکید کرد. 

عباس علی آبادی با اشاره به اهمیت تولید کاتالیست ها و عوامل موثر بر این فرایندها، گفت: در این واحد صنعتی، شاهد یک نوع نوآوری، ذوق و سلیقه شیرازی و همچنین کارخانه ای مدرن، منطبق با فرهنگ و ادبیات سنتی مردم هستیم.

وی با بیان اینکه زمینه برای فعالیت و اشتغال جوانان در حوزه‌های دانش بنیان، فراهم است، اظهار امیدواری کرد که با کمک دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و دانش بنیان بتوانیم زیست بومی برای توسعه جوانان آینده فراهم کنیم. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت مقوله بومی سازی در این بخش، اذعان داشت: ورود ما به حوزه کاتالیست ها به معنای آن است که به لایه های عمیق بومی سازی دست یافته ایم و این یک اتفاق مبارک است.

طرح توسعه شرکت نیتل پارس در منطقه ویژه اقتصادی شیراز افتتاح شد

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز در این ارتباط گفت: طرح تولید کاتالیست‌های ناهمگن (هیتروژن) توسط شرکت نیتل پارس با ظرفیت سالیانه ۱۵ هزار تن با میزان سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۴۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

حمیدرضا ایزدی افزود: این واحد صنعتی در راستای خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز، تأمین نیاز داخلی، توسعه صادرات همچنین تضمین ودسترسی صنایع داخلی به این کالا به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به آغاز تولید کالای راهبردی در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد اظهار کرد: کاتالیست‌ها نقش مهمی در فرایند تولید بسیاری از محصولات صنعتی دارند و یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین موادی هستند که امروزه در صنایع مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ایزدی تصریح کرد: کاتالیست‌های هیتروژن به دلیل مزایایی همچون قابلیت بازیابی، کاهش تعداد مراحل تهیه و جداسازی محصول، کاهش مضرات زیست محیطی، قیمت تمام شده به نسبت ارزان‌تر، کاهش آلوده ساختن منابع آبی و به تبع آن، اثرات زیست محیطی کمتر، در بسیاری از واکنش‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

به گزارش ایلنا، شرکت نیتل پارس، تولید کننده انواع کاتالیست‌های ناهمگن (هیتروژن) در منطقه ویژه اقتصادی شیراز است. این شرکت با ظرفیت سالیانه ۱۵ هزار تن، با میزان سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۴۰ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز