خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

در استان زنجان احداث سدهای کوچک مقیاس در دست پیگیری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۲۷۳

استاندار زنجان، با بیان اینکه پروژه‌های استحصال آب که نیاز به هزینه‌های زیادی ندارد در استان جزو اولویت ها است، گفت: در استان زنجان احداث سدهای کوچک مقیاس در دست پیگیری است.

به گزارش ایلنا از زنجان، محسن افشارچی روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی انتقال آب سد تالوار به شهرستان خدابنده، گفت: برای حل چالش‌های حوزه آب در استان چند کار به طور همزمان در دست انجام است که مهمترین آنها به پایان رساندن پروژه های نیمه کاره سد سازی و طرح های انتقال آب است.

استاندار زنجان، اجرای پروژه های جدید را از دیگر اقدمات برای حل چالش های حوزه آب در استان برشمرد و ادامه داد: احداث سدهای کوچک مقیاس دراستان را در دست پیگیری داریم.

افشارچی، گفت: پروژه های استحصال آب که نیاز به هزینه های زیادی ندارد در استان جزو اولویت ها است.

وی ، افزود: برای تصفیه فاضلاب در استان سرمایه گذاری شده است و هدایت آن به سمت شهرک های صنعتی برای مصرف صنایع از برنامه های الویت دار در این حوزه است.

به گفته اکبر باقری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، پروژه انتقال آب سد تالوار به شهرستان خدابنده به طول ۱۶۱ کیلومتر است و هدف از اجرای آن تامین آب شرب شهرهای گرماب، زرین رود، کرسف، سهرورد، ۵۰ درصد نیاز شهر قیدار و ۱۳۴ روستای مسیر است.

اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است و خط انتقال هست مخزن تعبیه شده است.

به گزارش ایلنا، سد تالوار در مجاورت مرز استان‌های کردستان و زنجان و همدان واقع شده‌ است. هدف از اجرای این طرح تأمین آب آشامیدنی در این استان ها، افزایش سطوح زیر کشت و تولید کشاورزی، توسعه صنایع وابسته به کشاورزی، اشتغال‌زایی و پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان، افزایش متوسط درآمد کشاورزان، ایجاد شرایط توسعه و رشد بخش‌های مختلف اقتصادی و جلوگیری از سیل و مهار طغیان رودخانه تالوار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز