خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای استان عنوان کرد؛

برآورد وجود ۲۰ هزار انشعاب غیرمجاز آب در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۷۶۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از برآورد وجود نزدیک به ۲۰ هزار انشعاب غیرمجاز آب در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، رضا داوودی با اشاره به وضعیت کنونی انشعابات غیرمجاز آب در استان کرمانشاه، افزود: پیش‌بینی ما این است حدود ۲۰ هزار انشعاب غیرمجاز در سطح استان داشته باشیم که کرمانشاه با حدود ۱۶ هزار مورد بیشترین تعداد انشعابات غیرمجاز را به خود اختصاص می‌دهد.

وی عمده این انشعابات را مربوط به شهرک‌های حاشیه‌ای کرمانشاه و خصوصا ساخت و سازهای غیرمجاز دانست و افزود: بخش زیادی از انشعابات غیرمجاز نیز مربوط به باغ ویلاها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از برخورد مستمر با این انشعابات خبر داد و از انشعاب غیرمجاز آب به عنوان دست اندازی به منابع عمومی یاد کرد و ادامه داد: موردی داشتیم که وجود یک انشعاب غیرمجاز، آب یک روستا را تحت تاثیر قرار داده بود.

داوودی با بیان اینکه شعب ویژه‌ای برای رسیدگی قضایی به انشعابات غیرمجاز اختصاص یافته تا روند رسیدگی به کار تسریع شود، خاطرنشان کرد: یک اکیپ ویژه شناسایی و برخورد با انشعابات غیرمجاز را نیز راه‌ندازی کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اولویت برخورد با انشعابات غیرمجاز را نیز مربوط به موارد بزرگ مانند باغ ویلاها دانست و با بیان اینکه جرایم زیادی برای این تخلف در نظر گرفته می‌شود، گفت: در برخی موارد چندین برابر هزینه انشعاب، جریمه تعیین می‌شود.

وی از آمادگی این شرکت برای اختصاص انشعاب مجاز به متقاضیان  خبر داد و تاکید کرد: وجود انشعاب غیرمجاز باعث هدررفت آب و افت فشار در نقاط دیگر شهر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از تاثیر انشعابات غیرمجاز بر هدر رفت آب در استان نیز یاد کرد و گفت: اگرچه از نظر هدررفت واقعی آب به اندازه نرمال کشور هستیم، اما هدررفت ظاهری که عمدتا ناشی از انشعابات غیرمجاز بوده در استان بالا است.

داوودی اضافه کرد: در بخش هدررفت واقعی که عمدتا مربوط به حوادث، شکستگی‌ها، نشت خطوط و... می‌باشد، تقریبا مشابه کشور هستیم.

وی میزان کنونی هدررفت آب در استان کرمانشاه را ۳۶ درصد و در شهر کرمانشاه ۳۳ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: هدررفت آب در بخش روستایی استان ۴۷ درصد و در بخش شهری ۳۲ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از کاهش هدررفت آب در استان در سال‌های اخیر نیز یاد کرد و با اشاره به اینکه زمانی از این نظر جزو استان‌های بالا در کشور بودیم، گفت: زمانی هدررفت آب در کرمانشاه تا ۴۷ درصد هم بالا بود که با تلاش‌های صورت گرفته این میزان کاهش یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز