خبرگزاری کار ایران

کارشناس سلامت سالمندان استان:

۱۴۵ هزار نفر از جمعیت قزوین را سالمندان تشکیل داده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۰۵۱

کارشناس برنامه سلامت سالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: درحال حاضر بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، جمعیت سالمندان استان قزوین 145 هزار نفر است که شامل 76 هزار نفر زن و 69 هزار نفر مرد است.

به گزارش ایلنا، سارا شیخ با اشاره به وضعیت سالمندان در استان گفت: 10/8 درصد جمعیت استان قزوین و 11/2 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند.

کارشناس برنامه سلامت سالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در 30 سال آینده در اثر افزایش نسبت سالمندان، با بحران سالمندی جمعیت مواجه خواهیم بود، بطوری که در سال 1430، یک سوم جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد. 

وی عنوان کرد: تامین سلامت سالمندان یکی از مهمترین چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی درمانی در قرن بیست و یکم به شمار می‌رود که هم برای ارائه کنندگان خدمات بهداشتی- درمانی و هم برای اعضای خانواده و جامعه‌ای که سالمندان در آن زندگی می‌کنند یک چالش مهم محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های در حال انجام در برنامه سلامت سالمندان استان گفت: ارائه مراقبت‌های ادغام یافته سلامت سالمندان در سامانه سیب، مراقبت از نظر فشارخون، مراقبت از نظر اختلالات تغذیه، غربالگری از نظر سقوط و عدم تعادل و افسردگی ازجمله برنامه‌های درحال اجرا است.

وی ادامه داد: پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی از طریق خطر سنجی، غربالگری وتشخیص زود هنگام سرطان پستان در گروه سنی زنان 69-60 سال، برنامه غربالگری و تشخیص زود هنگام سرطان روده بزرگ (گروه سنی 69-60 سال و آموزش سالمندان در زمینه بهبود شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی هم مورد توجه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز