خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صمت استان خبر داد؛

تأمین سرمایه در گردش؛ مشکل 90 درصد واحدهای صادراتی استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۰۶۰

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر 90 درصد واحدهای صادراتی این استان برای تأمین سرمایه در گردش با مشکل مواجه هستند، گفت: از سوی دیگر تنها 30 درصد مواد اولیه مورد نیاز واحدهای بزرگ استان تأمین می‌شود و 70 درصد ظرفیت این واحدها تعطیل‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جودکی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان مرکزی، افزود: این موارد از جمله مهمترین عوامل کاهش صادرات کالا از این استان به خارج از کشور است که این موضوع باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و برای خروج از این بحران تلاش شود.

وی به جایگاه استان مرکزی در حوزه صادرات کشور اشاره داشته و ادامه داد: این استان با سهم 2 درصدی از صادرات کشور رتبه 11 را در سطح کشور به خود اختصاص داده است. در این معادلات 88 درصد صادرات توسط 11 استان کشور صادر می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه، 717 هزار تن کالا به ارزش 410 میلیون دلار معادل به خارج از کشور صادر شد که ارزش هر تن کالای صادراتی در استان 571 دلار و در کشور 346 دلار است.

جودکی تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی، 119 هزار تن کالا به ارزش 365 میلیون دلار به استان مرکزی وارد شد. 90 درصد کالاهای وارد شده به این استان ماشین‌آلات و مواد اولیه خط تولید است.

وی بیان داشت: 60 درصد صادرات کالاهای صادراتی استان مرکزی 20 قلم کالا بوده و 75 درصد کالاهای صادراتی این استان به 5 کشور جهان صادر می‌شود که این مهم نشان دهنده آن است که باید سبد کالاها و مقصد این کالاها افزایش یابد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز