خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان:

کاهش "ذخایر خونی" کرمانشاه/ به همه گروه‌های خونی نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۵۹۲

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه ذخایر خونی استان پایین آمده، از تمام شهروندان خواست برای اهدای خون مراجعه کنند.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، مریم میرزاده با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی است، گفت: در حال حاضر ذخایر خونی استان مقداری پایین آمده و نیاز است بلافاصله جبران شود.

وی افزود: در حال حاضر ۲۵ مرکز درمانی را تحت پوشش داریم و باید برای تامین نیاز همیشگی خون این مراکز، اهدای خون بصورت مستمر ادامه داشته باشد.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه هم اکنون خون مورد نیاز مراکز درمانی استان بصورت ۱۰۰ درصدی تامین می شود و مشکلی در این زمینه نیست.

میرزاده با بیان اینکه برای تقویت ذخایر خونی استان نیاز به اهدای خون بیشتری داریم، افزود: نیاز ما به تمام گروه های خونی بویژه گروه های خونی منفی است.

وی خاطرنشان کرد: در میان گروه های خونی منفی هم نیاز ویژه‌تری به گروه های A و O منفی داریم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام افراد ۱۸ تا ۶۰ سال که وزن آنها کمتر از ۵۰ کیلوگرم نباشد می توانند خون اهدا کنند، گفت: قبل از اهدای خون تمام آزمایشات لازم از افراد گرفته شده و افرادی که به هر دلیل نتوانند اهدای خون داشته باشند، از آنها خونگیری نمی‌شود.

وی افزود: افراد برای اهدای خون می‌توانند همه روزه در روزهای غیر تعطیل از ساعت هشت صبح تا ۱۹ شب و روزهای تعطیل از ساعت ۸.۵ صبح تا ۱۳:۳۰ به مرکز انتقال خون استان واقع در بلوار بنت الهدی مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز