خبرگزاری کار ایران

بخشدار بخش مرکزی آوج:

اقتصادی شدن فعالیت‌های گردشگری در آوج هدف‌گذاری شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۴۱۳

بخشدار بخش مرکزی آوج گفت: این بخش در حوزه گردشگری از ظرفیت‌های متعددی برخوردار است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده به دنبال اقتصادی شدن فعالیت‌های گردشگری در این منطقه هستیم.

به گزارش ایلنا، حمید صوفی نیارکی با اشاره به اقدامات عمرانی صورت گرفته در بخش مرکزی آوج با تمرکز به مناطق محروم گفت: در حوزه زیرسازی و آسفالت معابر پروژه‌های بزرگی در روستاهای بخش مرکزی آوج به متراژ ۱۱۱ هزار متر مربع با اعتباری بیش از ۵۷۰ میلیارد ریال اجرا و بهره‌برداری شده است.

بخشدار بخش مرکزی آوج به پروژه‌های مهم آبرسانی روستایی هم اشاره کرد و گفت: روستاهای بخش مرکزی که سال‌ها از نبود آب شرب پایدار رنج می‌بردند با اهتمام دولت سیزدهم و با حفر چاه، بهسازی چشمه‌ها، ساخت مخازن، اصلاح شبکه و لوله‌گذاری با هدف تامین پایدار آب آشامیدنی مردم در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته صوفی نیارکی هزینه کرد در پروژه‌های آبی روستاهای اروان، پرسبانج، منصور، خروسدره، شهیدآباد و قهوج ۱۲۰ میلیارد ریال بود که به کاهش دغدغه‌های آبی این روستاها منجر شده است.

وی در خصوص پروژه‌های ورزشی اظهار کرد: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و با نظر مساعد فرماندار آوج، اعتبار خوبی برای تکمیل و بهره‌برداری سالن‌های ورزشی در نظر گرفته شده که با پیگیری‌های صورت گرفته امیدواریم سال آینده این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه طرح هادی در روستاهای بخش نیاز به بازنگری دارد، افزود: خوشبختانه با نظر مساعد بنیاد مسکن استان با تامین نظر دهیاران، شوراهای اسلامی و مردم روستاها تا حد امکان این بازنگری‌ها با لحاظ قانون و در نظر گرفتن اراضی قابلیت الحاق به بافت انجام خواهد شد.

صوفی نیارکی همچنین در خصوص آسفالت معابر روستایی بخش گفت: مهم‌ترین محورهای آسفالت شده در این دوره شامل روستای شهیدآباد به طول ۵ کیلومتر، محور روستای دشتک به طول ۵ کیلومتر و اجرای زیرسازی و آسفالت روستای مشانه به طول ۵ کیلومتر است.

بخشدار مرکزی آوج اضافه کرد: پایگاه اوژانس در روستای نیریج، مدرسه روستاهای اردلان و پرسبانج، استخرهای ذخیره آب روستای شهیدآباد، سعیدآباد، نیریج و قهوج در حال پیگیری و اجرایی شدن هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز