خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی:

در منطقه سونگون آلودگی گوگردی نداریم / مجتمع مس سونگون مکلف به احداث تصفیه خانه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۶۴۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در خصوص آلودگی هوای ناشی از فعالیت معدن مس سونگون با تاکید بر اینکه در منطقه فعلا آلودگی گوگردی نداریم، اذعان داشت: با توجه به اینکه واحد مس سونگون در حال حاضر فاقد خط ذوب است، فعلا آلودگی مربوط به اتساع گازهای گوگردی در منطقه وجود ندارد در منطقه ما به دلیل عدم وجود خط ذوب مجتمع مس سونگون فعلا آلودگی گوگردی نداریم.

به گزارش ایلنا از آذربایجان شرقی، شهنام اشتری در گفت‌وگو با خبرنگاران از مکلف کردن مجتمع مس سونگون در عرض یکسال نسبت به احداث تصفیه خانه خبرداد.

وی درخصوص  نظارت و کنترل انواع آلایندگی های مربوط به مجتمع مس سونگون گفت: فعالیت تمامی معادن نیازمند مدیریت و نظارت زیست محیطی است که در این راستا معادن یک سد باطله دارند که نسبت به جمع آوری رسوبات حاصله از پسماند و زهاب اسیدی تعبیه  شده حال با توجه به اینکه سد باطله مس سونگون در دره پخیر چای بغل سامانه های مشرف به پخیر چای انباشته می شوند منجربه تغییراتی در وضعیت طبیعی آن منطقه شده است.

وی ادامه داد: این انباشت موجب افزایش رسوبات و عناصر فلزات سنگین همچون مس و آهن در آب رودخانه پخیر چای می شود که به دنبال پیگیری‌هایی که با همکاری قرارگاه زیستی استان و پدافند غیرعامل و پیگیری های مجدانه استاندار در این راستا انجام شده واحد مکلف به احداث و تجهیز تصفیه خانه شده است.

 اشتری افزود: با ارزیابی و نظارت‌های مستمر کارشناسان محیط زیست استان ظرف مدت یک سال با راه اندازی این تصفیه خانه از هرگونه آلودگی آب‌های پایین دست مس سونگون جلوگیری خواهد شد.

 وی با تاکید بر پیگیری‌های حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی مبنی بر احداث و راه اندازی تصفیه خانه برای معدن مس سونگون گفت: کارشناسان معدن مس سونگون معتقد بودند رودخانه پخیر چای ذاتا حاوی انواع  فلزات سنگین است ولی مطابق ارزیابی های کارشناسی ما، پس از بررسی لازم متوجه افزایش میزان غلظت فلزات سنگین در آب رودخانه شده و واحد را مکلف به احداث تصفیه خانه کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز