خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استانداری مرکزی تاکید کرد؛

آموزش‌های مقابله‌ای مواد مخدر از سنین پایین مورد توجه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۶۲۶

راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ در استان مرکزی یک ضرورت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه تمرکز بر آموزش‌های مقابله‌ای با موادمخدر باید در آموزش و پرورش باشد و از سنین پایین مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید دانش‌آموزان از سنین ابتدایی با مخاطرات سوءمصرف این مواد آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهنام نظری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی، افزود: در این رابطه باید این موضوع را در نظر داشت که برای مبارزه با موادمخدر، آموزش در دانشگاه‌ها نتیجه مطلوب به همراه ندارد و چنین آموزش‌هایی در مدارس خروجی بهینه‌تری دارد.

وی ادامه داد: در برخی از عملکردهای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی، گلایه‌مندی‌ وجود دارد. اما این به معنای ضعف در تمامی ارکان شورا نیست. برای مثال در حوزه آموزش، امور فرهنگی و هماهنگی‌های بین‌بخشی، اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: در حوزه مبارزه با موادمخدر، آموزش و فرهنگ‌سازی باید پیش از مقابله مورد توجه ویژه قرار گیرد. در این راستا باید برنامه‌های ویژه‌ای تدوین و اجرایی شود.

نظری تصریح کرد: این استان در حوزه بازسازی و بازتوانی که کمپ ماده 16 است، با مشکل مواجه است. باید این معضل حل شود تا بیش از این شرمنده مردم نباشیم. بروکراسی اداری باعث شده تا ساختمان آموزش و پرورش نیز برای راه‌اندازی کمپ ماده 16 با مشکل همراه شود که این تأخیر پذیرفتنی نیست.

وی به فرایند نگهداری معتادان متجاهر توسط بهزیستی اشاره کرده و بیان داشت: اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی مکلف به نگهداری 500 نفر از معتادان متجاهر است و این موضوع به طور قطع در شورای تأمین استان مرکزی مصوب می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: اجرای طرح‌های مبارزه با موادمخدر این استان در 6 ماه گذشته نبست به مدت مشابه سال گذشته، 10 درصد و تعداد دستگیری‌ها 7 درصد افزایش دارد.

سرهنگ نورالدین ناظمی با بیان اینکه مبارزه با خرده‌فروشان در اولویت برنامه‌های این پلیس قرار دارد، افزود: پلیس مبارزه با موادمخدر این استان آمادگی اجرای برنامه‌های مختلف در راستای کاهش اعتیاد و مبارزه با این معضل را دارد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات پیش‌رو در راستای مبارزه با موادمخدر ظرفیت کمپ‌های موجود است، ادامه داد: راه‌اندازی کمپ ماده 16 در استان مرکزی یک ضرورت است و باید هرچه سریعتر راه‌اندازی شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر بیش از 12 مرکز تبصره 2 در استان مرکزی وجود دارد که افراد دستگیر شده پس از غربالگری در این مراکز نگهداری می‌شوند.

اکبر شایسته‌فرد افزود: نبود مکان مرکز اقامتی درمانی اعتیاد بانوان در اراک، یکی از چالش‌های استان مرکزی است. در این راستا زمین مناسبی در منطقه کشتارگاه تخصیص پیدا کرده و به زودی اقدامات اجرایی احداث ساختمان آن انجام می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز