خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

روند طولانی صدور پروانه ساختمانی مردم را به ساخت و ساز غیرمجاز سوق می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۴۰۴

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: طولانی بودن روند اخذ پروانه ساختمانی در شهرداری، بالا بودن هزینه های بیمه و نظام مهندسی از جمله دلایلی است که باعث می شود مردم به ساخت و ساز غیر مجاز روی بیاورند.

محمدمهدی نیکونژاد در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اینکه در خصوص رسیدگی به ساخت و سازهای غیرمجاز در جلسه این کمیسیون بحث و تبادل نظر شد اظهار داشت: با نظارت دقیق بر ساخت و سازهای شهری مقرر شد تعداد پرونده‌هایی که به کمیسیون ماده صد ارجاع داده می‌شود و مقایسه آن با تعداد صورت جلساتی که توسط واحد اجراییات شهرداری انجام می‌گیرد و بررسی تصاویر هوایی هر پلاک در چند سال اخیر، ساخت و سازهای غیرمجاز را شناسایی و جلوی ادامه فعالیت آن گرفته شود.

وی افزود: همچنین با توجه به شکایات مردم در راستای اینکه پرونده تخلف برخی پلاک‌ها به کمیسیون ماده صد ارجاع و برخی دیگر نیز با وجود تخلف به کمیسیون ارجاع نمی‌شود قرار شد به طور جدی مدیران مربوطه برای رسیدگی عادلانه پیگیر حل موضوع باشند.

نیکونژاد یکی از شیوه‌های مناسب جهت تأیید یا رد تخلف را استفاده از فناوری‌های روز همچنین عکس‌‌های هوایی دانست و ادامه داد: سازمان فناوری اطلاعات شهرداری به جهت اینکه هرساله عکس‌ها و تصاویر هوایی شهر را در اختیار دارد با مقایسه‌ای از سال جاری و چند سال گذشته می‌توان پی برد پلاک مورد نظر قبلا چه ماهیتی داشته و اکنون در چه وضعیتی است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: فرآیند اخذ پروانه در شهرداری طولانی است و ضرورت دارد با تدابیر مناسب در معاونت معماری و شهرسازی این زمان کاهش یابد تا مورد نارضایتی شهروندان قرار نگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز