خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

نسل جوان و نوجوان محور توسعه پایدار کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۹۱۱

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران گفت: نسل جوان و نوجوان بزرگترین سرمایه و محور توسعه پایدار کشور است و آموزش و پرورش نقش مهمی در تربیت این نسل و شکوفایی و پیشرفت کشور برعهده دارد.

به گزارش ایلنا، زهرا مظفر در مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه زینب‌کبری اراک، افزود: بنابراین تربیت باید بر اساس اخلاق اسلامی و ملی، سرلوحه کار مدارس و معلمان قرار گیرد.

وی ادامه داد: معلمان بی سروصدا به آموزش و تربیت دانش‌آموزان اشتغال دارند. این در حالی است که باید برای ساختن فردای کشور، دانش‌آموزانی پایبند به اخلاق اسلامی و ملی را تربیت کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران اظهار داشت: معلمان و مدیران نباید با نگاه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در بین دانش‌آموزان تفاوتی قائل شوند و دانش‌آموزان باید از امنیت فرهنگی برخوردار باشند و با آموزش کافی، مرزهای علم و ایمان را شکوفا کنند.

مظفر به نقش ویژه خانواده‌ها در تربیت دانش‌آموزان اشاره داشته و تصریح کرد: خانواده‌ها نیز به عنوان تربیت‌کننده اصلی، باید با مشارکت در امر مدرسه، فرزندان را با سابقه فرهنگی و عزت تاریخی کشور آشنا کنند.

وی با اشاره به اینکه مهر ماه به عنوان بهار تعلیم و تعلم در کشور شناخته می‌شود، بیان داشت: همانگونه که فروردین نویدبخش جوشش و زنده شدن طبیعت است، ماه مهر نیز نماد شکوه، جوشش و کوشش دانش‌آموزان در سطح کشور است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران شعار سال تحصیلی جدید را «مدرسه قوی و آینده قوی» عنوان و تأکید کرد: اگر بخواهیم آینده قوی و ایران قوی داشته باشیم باید به مدرسه توجه ویژه شود.

مظفر ابراز داشت: مدرسه قوی 3 ضلع آموزش قوی، معلم قوی و خانواده قوی را شامل می‌شود که هر 3 ضلع باید به موازات یکدیگر رشد یابد. در مدرسه قوی، دانش‌آموزان از حق آموزش، کرامت و عواطف معلم و مدیر، باید به طور یکسان برخوردار باشند و معلمان و مدیران رفتارشان با دانش‌آموزان یکسان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک نیز در این مراسم گفت: 20 میلیون نفر و حدود یک سوم جمعیت کشور به صورت مستقیم و تمام جمعیت کشور به صورت غیرمستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط است.

آیت‌اله قربانعلی دری نجف‌آبادی افزود: خشت‌هایی که امروز در آموزش و پرورش بر روی هم گذاشته می‌شود، مقدمه ساخت و ایجاد ساختمان فرهنگ، عظمت و استقلال آینده کشور در جهان و جنوب آسیا است.

وی ادامه داد: امید است با جدیت، همت، حمایت، تلاش و جهاد عملی و عملی مسئولان، سال تحصیلی تأثیرگذاری آغاز شود و دانش‌آموزان با آگاهی و آگاه‌سازی تحت تأثیر دشمنان قرار نگیرند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: در سال تحصیلی 1403-1402 تعداد 258 هزار دانش آموز در بیش از 11 هزار کلاس درس و 2101 مدرسه استان مرکزی فعالیت آموزشی خود را آغاز می‌کنند. ۱۸ هزار معلم و همکار آموزشی، وظیفه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را در مدارس استان برعهده دارند.

احمدرضا نوازنی افزود: امید است دانش‌آموزان استان مرکزی از نخستین روز سال تحصیلی جدید با تلاش مضاعف نسبت به سال‌های گذشته فعالیت آموزشی خود را در استان آغاز کنند تا در پایان سال شاهد رشد و پیشرفت این افراد باشیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز