خبرگزاری کار ایران

معاون آبخیزداری استان خبر داد،

فراهم شدن زمینه کنترل 87 میلیون مترمکعب روان‌آب‌ها در مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۲۵۴

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با اشاره به عملیات آبخیزداری‌، مرمت و بازسازی سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی، گفت: در طرح‌های آبخیزداری این استان زمینه کنترل 87 میلیون مترمکعب سیلاب و روان‌آب‌های سطحی فراهم شد.

به گزارش ایلنا، رضا عظیمی افزود: همچنین در سال جاری تعدادی از طرح‌های آبخیزداری از جمله بند گابیونی، بند خاکی و پخش سیلاب در سطح 22 حوزه آبخیزداری استان مرکزی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اعتبارات اختصاص یافته به اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان مرکزی، از ابتدای سال جاری تاکنون مرمت و بازسازی بندهای خاکی و گابیونی برای مقابله با سیلاب و مدیریت روان‌آب‌های سطحی انجام شده است.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: از سوی دیگر چندین طرح پخش سیلاب در سطح شهرستان‌های شازند، کمیجان، محلات و زرندیه استان مرکزی مرمت و بازسازی شد و با اجرای این طرح‌ها استان از آمادگی کامل برای کنترل و ذخیره سازی روان‌آب‌های سطحی برخوردار است.

عظیمی تصریح کرد: آبگیری سازه‌های آبخیزداری استان، نقش مهمی در تأمین و افزایش سطح سفره‌های زیرزمینی به همراه دارد. در این راستا از روستائیان، دهیاران و بخشداران خواسته می‌شود با بازدید از بندها و سدهای شهرستان‌ها نسبت به بازگشایی سرریز این سازه‌ها برای جلوگیری از مشکلات و حوادث احتمالی اقدام کنند.

وی به پیش‌بینی‌های افزایش بارندگی‌ها توسط سازمان هواشناسی استان مرکزی در پاییز سال جاری نسبت به بلندمدت اشاره کرده و بیان داشت: این استان از آمادگی کامل برای مدیریت روان‌آب‌های سطحی و بهره‌مندی از بارندگی‌ها در سال جاری برخوردار است.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اضافه کرد: این استان با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، 1.82 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز