خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی اردبیل خبر داد؛

فسخ 35 قرارداد راکد و آزاد سازی 10 هکتار زمین صنعتی در سال ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۶۸۶

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: با برگزاری جلسات هیات حل اختلاف و داوری، قراردادهای راکد و بلاتکلیف در شهرک‌های صنعتی استان فسخ و خلع ید می‌شوند.

به گزارش ایلنا، هاشم علایی ضمن بیان این خبر اظهار داشت: هدف از برگزاری جلسات هیات حل اختلاف و داوری، رسیدگی به وضعیت قراردادهای راکد است تا در صورتی که زمینی از سوی سرمایه گذار بلاتکلیف مانده و به صورت راکد رها می‌شود، تعیین تکلیف شده و اراضی آزاد شده به سرمایه گذاران واقعی واگذار شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته به وضعیت 92 قرارداد راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در جلسات هیات حل اختلاف و داوری رسیدگی شد که این بررسی‌ها منتج به فسخ و آزاد سازی بیش از 10 هکتار زمین صنعتی در قالب 35 قرارداد شد و به مابقی قراردادها نیز مهلت دوباره برای اجرای طرح صنعتی داده شد.

علایی تصریح کرد: در سال جدید، برنامه بررسی و تعیین تکلیف 170 قرارداد راکد در دست اقدام است تا قراردادهایی که امکان اجرایی نخواهند داشت، فسخ و آزاد شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: در صورت عدم آزاد سازی این اراضی راکد، با گذشت زمان دیگر زمینی در شهرک‌های صنعتی وجود نخواهد داشت تا به سرمایه گذاران واقعی واگذار شود و شهرک‌های صنعتی جولانگاه دلالان و سفته بازان خواهد شد.

علایی از صاحبان قراردادهای راکد دعوت کرد تا هرچه سریعتر نسبت به تکمیل طرح صنعتی خود اقدام کنند در غیر اینصورت قراردادهای آنان با طرح در جلسات هیات حل اختلاف و با حکم قضایی فسخ و خلع ید خواهند شد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، موظف به بازپس گیری اراضی راکد از صاحبان قراردادهای راکد و بلاتکلیف هستیم، تاکید کرد: به منظور جلوگیری از عواقب و ضرر و زیان‌های احتمالی، هرگونه خرید و فروش اراضی و یا واحدهای تولیدی خارج از مجوز شرکت شهرک‌های صنعتی وجاهت قانونی نداشته و ممنوع است و خریداران بدون کسب مجوز از این شرکت، از خرید هرگونه اراضی در شهرک‌های صنعتی استان خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز