خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفا استان همدان اعلام کرد؛

گل آلودگی آب مربوط به رفع شکستگی‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۶۵۳

آب سالم و استاندارد است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه آب توزیع شده در شبکه توزیع سالم است، گفت: گل آلودگی آب در برخی نقاط شهر همدان مربوط به رفع شکستگی‌ها است.

به گزارش ایلنا از همدان، فرهاد بختیاری فرد با بیان اینکه شکستگی لوله‌های توزیع آب و اصلاح آن باعث شده در برخی نقاط از شهر همدان آب گل آلود باشد، اظهار کرد: حدود 15 روز است که آب دریافتی از تالوار به همدان کم شده و برای اینکه بتوانیم توزیع را در شهر مدیریت کنیم، شب‌ها کاهش فشار ایجاد می‌کنیم که این اتفاق ممکن است باعث قطعی و شکستگی شود.

وی افزود: با قطع شدن آب برای اصلاح شکستگی و اتصال دوباره آن ممکن است فشار مضاعفی ایجاد شود که در نتیجه آن گل و لای وارد لوله اصلاح شده شود، ولی با توجه به این که کلر باقی مانده در آب در حد استاندارد است، مشکل آلودگی ندارد و از نظر فیزیکی تغییر رنگ پیدا کرده که با باز گذاشتن یک تا دو دقیقه آب این رنگ کدر هم از بین خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تأکید کرد: عمده منابع تأمین آب شرب همدان در حال حاضر سد تالوار، سد اکباتان و برخی چاه‌های شهر است که محلی برای ورود آلودگی ندارند به این ترتیب به شهروندان اطمینان خاطر می‌دهیم که آب همدان سالم و استاندارد است و هیچ مشکلی برای شرب سالم ندارد.

بختیاری فرد با بیان اینکه کیفیت آب شرب همدان مرتبا سنجش می‌شود، ادامه داد: کدر شدن آب دلیل بر آلوده بودن آن نیست و شهروندان بدانند که کیفیت آب جزو خط قرمزهای ما است.

وی تأکید کرد: ممکن است بنا به دلایلی که عنوان شد ما قطعی و افت فشار در شهر داشته ایم ولی از نظر کیفیت جایز نیست که آب شبهه دار را به دست مردم برسانیم بنابرین به هیچ وجه نگران نباشید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ناظر بر کیفیت آب مرتب و روزانه این موارد را رصد می‌کنند و حتی یک مورد آلودگی مشاهده نشده است، گفت: شبکه آب از استحصال تا انتقال و توزیع مورد رصد قرار گرفته و توسط آزمایشگاه مرجع شرکت که حائز استانداردهای بین‌المللی است مورد تست قرار می‌گیرد برای همین به هیچ‌وجه آب شرب همدان میکروبی یا آلوده نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز