خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌غربی؛

اولین گروه درناهای مهاجر وارد تالاب «سولدوز» نقده شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۸۴۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی از ورود نخستین گروه درناها به تالاب «سولدوز» نقده خبر داد.

به گزارش ایلنا، سعید شهند با اشاره به حضور نخستین گروه درنا در تالاب‌های استان گفت: درناها هر ساله از اواسط شهریور تا اواخر مهر ماه از مناطق سیبری و قفقاز حرکت کرده و از اولین گروه پرندگان مهاجر هستند که به زیستگاه‌های  آذربایجان غربی مهاجرت می‌کنند.

وی افزود: نخستین دسته از درناهای مهاجر جهت تغذیه و استراحت وارد تالاب‌های شهرستان نقده از جمله تالاب سولدوز شدند.

شهند با اشاره به ظرفیت‌های غنی زیستگاه‌های استان در میزبانی از پرندگان مهاجر گفت: محیط بانان پاسگاه محیط بانی شهید بهرام حنیفی در پایش مناطق تحت حفاظت خود نخستین دسته از دُرناها که شامل ۲۰۰ تا ۳۰۰ قطعه بودند را در  تاریخ ۲۳ شهریور سال‌جاری در تالاب «سولدوز»مشاهده کردند.

مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی در ادامه افزود: آذربایجان غربی به لحاظ دارا بودن زیستگاه‌های غنی و مناسب، یکی از مسیر های اصلی مهاجرت پرندگان است و سالانه تعداد زیادی از انواع گونه های پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی ، شامل فلامینگوها، انواع غازها، انواع اردک‌ها، انواع پرندگان شکاری و پرندگان خشکی زی به این استان مهاجرت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز