خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان جاسک خبر داد؛

ابتلای ۲۰ نفر به مالاریا در جاسک

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۶۷۴

فرماندار شهرستان جاسک گفت: بر اساس داده‌های موجود تعداد افرادی که به بیماری مالاریا مبتلا شده بودند چیزی کمتر از ۲۰ نفر یا در همین حدود بوده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، علی مهرانی بیان کرد: عوامل شبکه بهداشت در مناطقی که احتمال داده می‌شد محلی برای بروز و شیوع بیماری مالاریا باشند حاضر بوده و در حال انجام اقدامات پیشگیرانه هستند.

وی ادامه داد: همچنین توصیه‌های لازم بهداشتی در راستای پیشگیری از ابتلا به این بیماری با بهره‌گیری از شبکه دهیاران شهرستان و با کمک شبکه بهداشت به مردم داده شده و این روند ادامه خواهد داشت.

فرماندار شهرستان جاسک خاطرنشان کرد: هیچیک از شهروندان جاسکی تاکنون به مالاریا مبتلا نبوده و مباحثی که در خصوص ابتلای برخی افراد به بیماری مالاریا شنیده می‌شود مربوط به اتباع بوده که اقدامات درمانی در این زمینه انجام و شرایط کنترل شد.

وی اضافه کرد: بر اساس داده‌های موجود تعداد افرادی که به این بیماری مبتلا شده بودند چیزی کمتر از ۲۰ نفر یا در همین حدود است.

 مالاریا نوعی بیماری انگلی شایع منتقله است که از نیش پشه آلوده به انسان منتقل می‌شود. انگل تک یاخته پلاسمودیوم در خون انسان عامل اصلی بیماری مالاریا است که با علائمی مثل تهوع شدید، تب بالا و لرز خودش را نشان می‌دهد. سالانه ۲۱۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به این بیماری مبتلا می‌شوند و از این تعداد ۴۴۰ هزار نفر می‌میرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز