خبرگزاری کار ایران

شهردار یزد خبر داد؛

اصلاح ۵۰ ضابطه و بند قوانین شهرسازی در راستای جلوگیری از تخلف‌سازی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۲۱۱

شهردار یزد با اشاره به اینکه صرفاً افزایش جریمه منجر به کاهش محسوس تخلفات نمی‌شود، گفت: ۵۰ ضابطه و بند قوانین شهرسازی که تخلف ساختمانی را به وجود می‌آورد، اصلاح شد.

به گزارش ایلنا از یزد، ابوالقاسم محی الدینی با بیان اینکه موضوعات مرتبط با شهرداری از گستردگی بسیار زیادی برخوردار است، اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که مردم در ساخت و ساز و تغییر کاربری‌ها با آن مواجه هستند، بحث شهرسازی است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مراجعات شهروندان به شهرداری بابت همین بخش از وظایف شهرداری است، گفت: در طول این دوره مدیریت شهرداری یزد، چند اقدام در حوزه شهرسازی را به صورت همزمان شروع کردیم.

شهردار گفت: در این زمینه با توجه به این که جرایم ساخت و ساز خلاف در سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده بود اما جرایم به میزانی که انتظار می رفت کاهشی نبوده، بررسی کردیم و مشخص شد که افزایش جریمه صرفاً به کاهش چشم گیر تخلفات منجر نمی‌شود.

محی الدینی خاطرنشان کرد: در این زمینه لازم بود که برخی از فرآیندها، روندها و ضوابطی که دست و پاگیر هستند و با ایجاد مشکل برای مردم آنها را به سمت ساخت و ساز خلاف و بدون پروانه هدایت می کند اصلاح شود.

وی افزود: به همین دلیل بیشترین مراجعه مردم به کمیسیون ماده ۱۰۰ و علل اصلی تخلف مردم در ساخت و ساز را مورد بررسی قرار دادیم و همچنین تفسیرهای متفاوتی که در بین کارشناسان شهرداری وجود داشت را ارزیابی کردیم.

شهردار یزد ادامه داد: احصای تمامی این مشکلات و روندها نزدیک به یک سال و نیم به طول کشید و در ۵ نشست کمیسیون ماده «پنج» و همچنین جلسات متعدد کمیته تخلفات شهرداری این موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در نهایت، حدود ۵۰ ضابطه ای که بیشترین مشکل را برای مردم ایجاد کرده بود با اصلاح روبرو شد که حل مشکلات مردم و جلوگیری از تخلف سازی را به دنبال داشت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، محی الدینی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین این ضوابط، ایجاد شفافیت در بحث تعریف پارکینگ ساختمان‌ها بود که با رفع مواردی که تفسیرهای متفاوت داشت، این مشکل برطرف شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز