خبرگزاری کار ایران

عضو شورای عالی استان‌ها:

در حوزه انتقال آب باید منافع چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۶۶۰

خانمیرزا به دشتی بحرانی تبدیل شده است

نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان ها گفت: احداث سد پرحاشیه "خرسان 3" برای شهرستان لردگان به بحران تبدیل شده است. بنابراین با توجه به مسایل و مشکلاتی که به وجود آورده و می‌آورد باید جلوی ساخت این سد گرفته شود.

به گزارش ایلنا، محمد یعقوب باقری با بیان اینکه دشت حاصلخیز خانمیرزا به یک دشت بحرانی تبدیل شده است، گفت: توزیع نادرست از آب سبب خشک شدن دشت‌های حاصلخیر استان شده است. انتقال آب سدهای شهدای چشمه علی و خانمیرزا نیز بیش از دو دهه است که بلاتکلیف مانده و این دشت حاصلخیز تبدیل به یک کویر شده است.

وی افزود: بی توجهی به محیط زیست خطراتی را در پی داشته است و کارشناسان دهه‌هاست در خصوص این بی توجهی‌ها و مخاطرات پیش‌رو هشدار داده‌اند که متاسفانه گوش شنوایی نبوده است و اکنون شاهد بروز بحران‌های زیست محیطی در سراسر کشور هستیم.

باقری، ادامه داد: احداث سد پرحاشیه "خرسان 3" برای شهرستان لردگان به بحران تبدیل شده است. بنابراین با توجه به مسایل و مشکلاتی که به وجود آورده و می‌آورد باید جلوی ساخت این سد گرفته شود. در غیر این صورت حتما باید منافع استان چهارمحال و بختیاری و دشت‌های خانمیرزا، ری سردشت، میراث و جمال در نظر گرفته شود.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان ها با بیان اینکه با انتقال آب مخالف نیستیم بلکه با شیوه انتقال آن مخالفیم، گفت: در حوزه انتقال آب باید منافع استان میزبان (چهارمحال و بختیاری) و شرایط زیست محیطی این استان هم در نظر گرفته شود و اینگونه نباشد که فقط بحران‌هایی از جمله بی‌آبی در بیشتر شهرستان‌های جنوبی، سیل در مواقع بارندگی و مشکلات اینچنینی نصیب چهارمحال و بختیاری شود و منافع این انتقال آب برای بخش های صنعت و گردشگری استان‌های فلات مرکزی ایران باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز