خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بیکاری ۴۰۰ کارگر کارخانه قند نقده با تخلیه توربین مولد برق

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۱۲۲

مدیرعامل شرکت آذرقند نقده گفت: تخلیه توربین مولد برق عملا تولید در این کارخانه را متوقف کرده و بیش از ۴۰۰ کارگر بیکار می‌شوند.

ابوالفضل احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، بیان کرد: سال ۱۳۸۵ توربین مولد برق طی تشریفات قانونی، از طریق فرایند مناقصه با پرداخت ۶۳۰ میلیون تومان از کارخانه قند ورشکسته دزفول خریداری و به کارخانه آذر قند نقده منتقل شد بعد از گذشت ۱۶ سال با اقامه دعوی مالکین کارخانه قند دزفول و با دریافت حکم نیابت قضایی، قرار است توربین آذر قند نقده باز و به شهرستان دزفول مسترد شود.

احمدی افزود: با تخلیه توربین مولد برق عملا تولید کارخانه آذرقند نقده متوقف شده و بدلیل شرایط تحریمی آذر قند نقده به یک کارخانه متروکه تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آذرقند نقده ادامه داد: این شرکت با وجود تمام مشکلات و ناملایمات، طرح توسعه تولید تا پنج هزار تن در روز را در دست اجرا دارد و پیش‌بینی می‌شود با عملیاتی شدن طرح توسعه، زمینه اشتغال ۷۰ نفر دیگر به صورت مستقیم در این واحد تولیدی فراهم شود.

احمدی با بیان اینکه ما به حکم دستگاه قضایی احترام می‌گذاریم، ادامه داد: اما انتظارداریم حرف‌های ما شنیده شود و تبعات احتمالی ناشی از اجرای حکم مذکور مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: توربین مولد برق آذرقند نقده نیاز این شرکت را تامین می‌کند، دراوج کار شرکت که از شهریور شروع و تا بهمن ماه ادامه دارد، چنانچه این توریبن از شرکت خارج شود بدون تردید تولید با چالش جدی مواجه می‌شود چراکه برق نقده نمی‌تواند نیازهای این شرکت را تامین کند.

مدیرعامل شرکت آذرقند نقده خاطر نشان کرد: نتیجه تحقیقات و گزارش کارشناسان هیات کارشناسی روشن است ضمن آن که کارخانه قند دزفول در حال حاضر دو دستگاه توربین برق مشابه کارخانه قند نقده به ظرفیت دو برابر را در اختیار دارد و از سویی خروج توربین ازکارخانه شرکت قند نقده را به مدت دو فصل بهره برداری با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

احمدی با اشاره به آثار مثبت فعالیت تولیدی آذرقند نقده و درآمدزایی برای سه هزار و ۳۰۰ خانوار چغندرکار در شهرستان‌های بوکان، مهاباد، اشنویه، شاهین‌دژ، محمدیار، نقده و پیرانشهر اضافه می‌کند: با خروج احتمالی توربین مولد برق در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن دو سال زمان لازم است تا دوباره این شرکت روی پای خودش بایستد که امیدواریم با عنایت مسئولان قضایی این موضوع منتفی و به گونه‌ای دیگر حل‌وفصل شود.

وی در ادامه افزود: به حکم و دستور کارشناسان معرفی شده از قند نقده، قند دزفول، استانداری و اتاق بازرگانی تمکین کردیم و حتی پذیرفتیم که قیمت کارشناسی توربین مستقر در قند نقده را پرداخت کنیم اما مسئولان قند دزفول قبول نکردند و همچنان بر استرداد توربین به قند دزفول اصرار می‌ورزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز