خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین:

دستگاه‌های تولید کننده آمار به صورت انتزاعی و جزیره‌ای عمل می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۹۴۸

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: یکی از نواقص موجود در کشور و استان این است که دستگاه‌های تولید کننده آمار به صورت انتزاعی و جزیره‌ای عمل می‌کنند و برهمین اساس تلاش داریم تا آمارهای اقتصادی استان قزوین به صورت متمرکز و از یک مرجع ارایه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین،‌ امیر خلیلی‌خواه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابع وزارت اقتصاد در استان که با حضور نمایندگان مردم قزوین و تاکستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی قزوین،‌ اظهار کرد: بخش اموال تملیکی استان قزوین حدود ۳۲۰ میلیارد ریال در سال گذشته منابع داشته که طی سال جاری به مرز ۱۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی اضافه کرد: مجموع تولید ناخالص داخلی استان قزوین در سال ۱۴۰۰ برابر ۱۳۷ هزار میلیارد تومان بود که در صورت عملکرد مناسب سیستم مجموعه دستگاه‌های اقتصادی، اثرگذاری قابل توجهی را در تولید منطقه شاهد خواهیم بود.

به گفته وی،‌ در حال حاضر میزان منابع مجموعه بانک‌های استان قزوین حدود ۶۴۰ هزار میلیارد ریال است، همچنین از مجموع منابع بانکی استان، ۵۳۰ هزار میلیارد ریال در حوزه تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین اضافه کرد: گردش مالی بورس استان طی سال گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود که میزان گردش این حوزه در پنج ماه ابتدای سال جاری برابر یک هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال گزارش شده است.

خلیلی‌خواه یادآور شد: درآمدهای دولت توسط مجموعه اداره‌کل امور مالیاتی استان در حال وصول است و به حساب‌های خزانه نزد ما واریز و در نهایت جمع‌بندی می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۵ هزار میلیارد ریال منابع در حوزه اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای قزوین توزیع می‌شود که اعتبارات هزینه‌ای استان هفت هزار میلیارد ریال است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین یادآور شد: براساس آخرین واحدهای آماری کشور، قزوین با بهره مندی از ۰.۹۵ درصد از مساحت کل کشور و ۱.۶ درصد جمعیت، ۱.۸ درصد تولید ناخالص داخلی نفت از کشور را شامل می‌شود.

خلیلی‌خواه خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد استان قزوین سهم واقعی خود را در اقتصاد کشور ایجاد کند بایستی در حوزه صنعت بتواند ۴.۸ درصد از تولیدات صنعتی کشور را به خود اختصاص دهد در حالی که این ظرفیت هم‌اکنون ۳.۷ درصد است.

وی اضافه کرد: قزوین این ظرفیت را دارد که در حوزه صنعت تقریبا ۲.۴۳ درصد از مجموع سهم بالقوه کشور را تولید کند که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب به این هدف رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز