خبرگزاری کار ایران

عضو شورای عالی استان‌ها:

سهم خراسان شمالی از اعتبارات منابع ملی بسیار پایین است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۲۳۶

نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه استان ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف اقتصادی دارد گفت: متاسفانه سهم خراسان شمالی از اعتبارات ملی بسیار اندک است.

به گزارش ایلنا، یوسف مغروری با بیان اینکه سهم این استان از منابع ملی تنها یک درصد است گفت: در این خصوص نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند پروژه‌های ملی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی تعریف شود تا بشود منابع ملی بیشتری جذب کرد.

نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها افزود: سهم خراسان شمالی از بودجه و اعتبارات ملی در قیاس با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود و نقش آفرینی این استان در بخش‌های مختلف بسیار ناچیز و نگران‌کننده است.

عضو کمیسیون امور اقتصادی و برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها با اشاره به کند بودن روند توسعه و پیشرفت استان به‌ویژه مرکز خراسان شمالی، افزود: یکی از مهم‌ترین چالش‌های امروز بجنورد به عنوان مرکز خراسان شمالی و در کل استان پایین بودن اعتبارات این استان و کند بودن فرآیند پروژه‌های نیمه تمام و در حال ساخت استان است که نیازمند اعتبارات و توجه بیشتر از سوی دولت، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت افزایش سهم خراسان شمالی و توزیع عادلانه اعتبارات با توجه به ظرفیت‌های این استان در حوزه‌های مختلف ملی اشاره و تصریح کرد: از شایستگی این استان در تولیدات مختلف محصولات کشاورزی، باغی، دام و طیور، صنعت و معدن، جذب گردشگر و تردد قریب به 20 میلیون زائر در سال همواره ذکر می‌شود اما در همین بخش‌های مهم و استراتژیک هم دچار مشکل هستیم و کشاورزان، تولید کنندگان و کار آفرینان استان گله‌مند هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز