خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت سیاسی استانداری لرستان:

سازمان‌های مردم‌ نهاد برای حل معضلات اجتماعی استان برنامه ارائه دهند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۱۰۳

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه تشکل‌های مردم‌نهاد برای آموزش و تربیت، بحران‌های اجتماعی، جوانی جمعیت، استقرار و قوام خانواده به صورت جدی ورود پیدا کنند و برنامه ارائه دهند گفت: با حضور و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد مسائل و معضلات اجتماعی استان قابل حل است.

به گزارش ایلنا، احسان یاوری در جلسه هم‌اندیشی با مسئولین تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد لرستان شرط تحقق مردم‌سالاری دینی را حضور فعالانه همه اقشار مردم در عرصه‌های اجتماعی و به‌ویژه در حاکمیت و حکمرانی عنوان کرد و افزود: بخش بسیار مهم تحقق مردم‌سالاری حضور مردم در حل مسائل است. 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان اظهار داشت: در نظام مردم‌پایه، هم باید مدیران از میان مردم انتخاب شوند و هم مسائل، مشکلات و چالش‌ها با حضور مردم حل شوند و برای تحقق این مقوله سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی، مهم‌ترین رکن هستند.

یاوری گفت: اگر بخواهیم نظامی پیشرو، مقتدر و در مسیر پیشرفت داشته باشیم باید به مردم و به ویژه تشکل‌های مردم نهاد توجه کنیم و نقش این تشکل‌ها را در حاکمیت و حکمرانی در حل مسائل اجتماعی پر رنگ کنیم. 

وی به ظرفیت عظیم لرستان در حوزه مشارکت‌های اجتماعی  اشاره کرد و افزود: موارد متعددی از مشارکت‌های اجتماعی در حل مسائل اجتماعی در تاریخ و فرهنگ بومی لرستان و زاگرس‌نشینان وجود دارد و می‌تواند که یک فرصت فوق‌العاده برای ساماندهی و استفاده از ظرفیت گرو‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد برای حل مسائل و مشکلات مردم و جامعه باشد.

یاوری با اشاره به اینکه امنیت پایدار از میان مردم رشد می‌کند و هرچه سرمایه اجتماعی  بالاتر برود به تبع آن امنیت اجتماعی بالاتر می‌رود، گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد پشتیبان و مقوم امنیت هستند و می‌توانند از بحران‌های اجتماعی جلوگیری کنند. 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه تشکل‌های مردم‌نهاد برای آموزش و تربیت، محرومیت‌زدایی، بحران‌های اجتماعی، جوانی جمعیت، استقرار و قوام خانواده به صورت جدی ورود پیدا کنند و برنامه ارائه دهند بیان کرد: با حضور و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد مسائل و معضلات اجتماعی استان قابل حل است.

یاوری با اشاره به اینکه تشکل‌های مردم‌نهاد حزب سیاسی نیستند، عنوان کرد: این تشکل‌ها می‌توانند در تبیین ضرورت انتخابات، انتخاب اصلح، مطالبه‌گری از نمایندگان برای دغدغه‌های اجتماعی نقش‌آفرینی داشته باشند و برای افزایش مشارکت اجتماعی و ایجاد مجلسی قوی کمک‌کننده باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز