خبرگزاری کار ایران

امضای نخستین سند ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی کشور در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۶۳۰

با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، نخستین سند ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی کشور با امضای تفاهمنامه «اجرای سنددار کردن بافت های ناکارآمد شهری مشهد» انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، تفاهمنامه اجرای سنددار کردن بافت‌های ناکارآمد شهری مشهد با هدف تعیین تکلیف و ساماندهی به سکونتگاه‌های غیر رسمی واقع در اراضی تحت تملک راه و شهرسازی، بین استاندار خراسان رضوی و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به امضا رسید.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حاشیه امضای این تفاهمنامه به خبرنگاران گفت: تفاهمنامه مزبور در اجرای بند میم تبصره ۱۱ قانون بودجه امسال است، بر این اساس اسناد سکونتگاه‌های غیررسمی متعلق به دولت که توسط اشخاص به تصرف درآمده اما ساخت و سازها آنها بر طبق اصول فنی و مهندسی بوده است، با رعایت تشریفات صادر خواهد شد.

حسن بابایی با بیان اینکه امیدواریم پس از اجرای این تفاهمنامه هیچ سکونتگاه غیررسمی با رعایت تشریفات قانونی بدون سند در مشهد وجود نداشته نباشد، افزود: یک و نیم میلیون نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی مشهد ساکن هستند.

وی گفت: در پهنه شهرستان مشهد با توجه به جمعیت قابل توجه امیدواریم در کمتر از دو سال همه سکونتگاه‌های غیر رسمی مشهد با رعایت تشریفات قانونی از جمله مباحث مربوط به تصرفات و اصول مهندسی ساخت و ساز بنا، سنددار شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: طرح مزبور پس از مشهد در بقیه شهرهای استان خراسان رضوی نیز اجرا خواهد شد.

بابایی با بیان اینکه این طرح بتدریج در سایر استان‌های کشور نیز اجرا می شود، افزود: صدور سند و تثبیت مالکیت به توسعه شهری، استحکام بنا و نقل و انتقال قانونی و ساماندهی اجتماعی کمک خواهد کرد و در آینده نزدیک هم در سایر استانها اجرا می‌شود.

استاندار خراسان رضوی هم گفت: سالها است با مساله سکونتگاه‌های غیررسمی مواجه هستیم ساخت و سازهای مختلف انجام شده اما بنا، سند ندارد.

یعقوبعلی نظری افزود: با توجه به ظرفیت قانونی امسال و عزم و اراده در مجموعه ثبت اسناد، قرار شد با همت جمعی بخش‌هایی که مربوط به دولت است و می‌توان اسناد آنها را صادر کرد به صورت ویژه تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز