خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان:

۳۱ فقره قاچاق چوب در استان قزوین کشف و ضبط شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۳۸۴

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: ۳۱ فقره قاچاق چوب با اقدامات نیروهای یگان حفاظت در سال جاری کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سرهنگ کیومرث سلیمانی با اعلام این خبر گفت: این تعداد قاچاق چوب منجر به کشف ۲۰۵ متر مکعب چوب قاچاق شد که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین به دستگیری ۳۰ قاچاقچی چوب در استان اشاره کرد و یادآور شد: این افراد که عمدتا در حال بریدن چوب و یا حمل آن توسط خودرو بودند، با اقدامات به موقع نیروهای یگان حفاظت دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

سلیمانی تصریح کرد: تحلیل و بررسی میدانی و تحقیقات از قاچاقچیان نشان می دهد که بیشتر چوب های کشف شده متعلق به بخش کوهین بوده و قاچاقچیان در این منطقه فعالیت بیشتری دارند.

این مسئول با بیان اینکه چوب های قاچاق به نهالستان تحویل شده است، گفت: این چوب ها در مرکز پرورش نهال اداره کل منابع طبیعی جمع آوری می شود تا براساس دستورات قضایی و یا اداری مورد استفاده بهینه قرار گیرند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین خاطرنشان کرد: قاچاق چوب براساس قانون حفاظت از بهره برداری جنگل ها و مراتع جرم محسوب شده و با متهمان در این حوزه به طور جدی برخورد می شود.

سلیمانی،‌ شیوع بریدن درختان کهنسال در حاشیه رودخانه ها را یکی از معضلات این روزهای استان قزوین برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه این موضوع منجر به از بین رفتن پوشش های گیاهی و سستی خاک در حریم و بستر رودخانه می شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین افزود: شهروندان می توانند در راستای همکاری برای مقابله با قاچاق چوب در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک موضوع را به سامانه ۱۵۰۴ یا ۱۳۹ گزارش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز