خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس مطرح کرد؛

بانک‌ها به وظیفه خود در سرمایه گذاری کشور عمل نکرده اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۳۵۳

رئیس کمیسیون اصل ٩٠ مجلس گفت: بانک‌ها به وظیفه ذاتی خود در حوزه سرمایه گذاری به درستی عمل نکرده‌اند و گاها بازار سرمایه را نیز دچار چالش کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در همایش بورس که امروز در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، با اشاره به فاصله بین سرمایه گذاری و تولید در سطح کشور گفت: ما امروز بین سرمایه و مسیری که باید در راه سازندگی باشد شاهد گسست و فاصله هستیم. طی سال‌های گذشته اگر می توانستیم مدیریتی را انجام دهیم که سرمایه به سمت تولید حرکت کند امروز شاهد وضعیت موجود در کشور نبودیم. به همین منظور باید ساز و کارهایی برای تحقق این کار وجود داشته باشد.

وی اظهارداشت: بانک‌های ما به عنوان یکی از سازو کارهای سرمایه گذاری دارای ایراداتی است و متاسفانه بانک ها مسیر خود را در راه سرمایه گذاری و تولید گم کرده اند و تبدیل به جریانی شده اند که اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده است. ما تلاش کردیم که کار را در دست خود داشته باشیم و تسهیلات بانک ها را بررسی کنیم اما تا سال ١۴٠٠ نتوانستیم این کار را انجام دهید تا در نهایت سال گذشته که بانک ها مکلف به اعلام وضعیت تسهیلات کلان خود شدند. این امر در ابتدا با مقاومت بانک ها نیز روبرو شد اما در نهایت ما در مقابل این قضیه ایستادیم و به بانک ها اعلام کردیم باید تسهیلات بالای صد میلیارد پرداختی را به مجلس و نهاد های نظارتی اعلام کنند.

پژمانفر ادامه داد: بعضی از بانک ها توان اینکه در چرخه فعلی قرار گیرند را ندارند و باید در این حوزه جراحی هایی صورت گیرد. نگاهی که مردم دارند تا سرمایه خود را مستقیما باید در حوزه تولید قرار دهند بسیار خوب است و باید ما و نهادهای متولی از این نگاه سرمایه گذاری حمایت لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات ظرفیت بسیار خوبی در استان وجود دارد افزود: باید کاری کنیم حجم سرمایه گذاری استان که به ١٨ برابر در پنج سال گذشته رسیده است، در آینده نیز حفظ شود. زیرا به معنای این است که مردم مسیر سرمایه گذاری را پیدا کرده اند و باید ما نیز از آن مراقبت کنیم چون بعضی افراد نمی خواهند این سرمایه گذاری ها در مسیر درست خود صورت گیرد.

نماینده مردم مشهد و کلات بیان کرد: باید کمک کنیم مردم در حوزه سرمایه گذاری احساس امنیت داشته باشند. به رغم همه مشکلات و هجمه های موجود، این میزان سرمایه گذاری فعلی نشان دهنده این است که مسیر سرمایه در راه تولید رشد خواهد کرد. اگر سهم سرمایه را در بازار نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که این سرمایه ها در تهران متمرکز شده و در استان سهم ناچیزی را شاهد هستیم و در همین راستا باید کاری انجام دهیم تا مردم سرمایه گذاری بیشتری در مشهد و استان داشته باشند. به عنوان مثال باید از حوزه معدن و یا گردشگری که ۵٢ درصد هتل های کشور در مشهد وجود دارد، استفاده بسیار بیشتری داشته باشیم.

وی با تاکید بر ظرفیت های متعدد استان خراسان رضوی برای سرمایه گذاری تصریح کرد: در حوزه کشاورزی، ریلی و مرزی ظرفیت های بسیار خوبی در استان داریم که باید از آن استفاده کنیم و امروز می‌توانیم با استفاده از ظرفیت های ملی و دولتی، نشاطی در آحاد مردم داشته باشیم تا سرمایه های مناسب در راه تولید با امنیت کامل جذب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز