خبرگزاری کار ایران

کمربندی شرق قزوین در هفته دفاع مقدس به‌بهره‌برداری می‌رسد/ خسارت باغستان به حداقل رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۸۹۸

در بازدید از پروژه کمربندی شرق قزوین عنوان شد که بیشتر کارهای مربوط به آن انجام شده و پیش‌بینی می‌شود در هفته دفاع مقدس به‌بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پروژه کمربندی شرق یکی از ابرپروژه در شهر قزوین است که با افتتاح آن جنوب و شمال شهر قزوین به هم متصل می‌شود و در کاهش بار ترافیکی داخل شهر تاثیرگذار است.

میراحسان میرزاده در بازدید از این پروژه که توسط شهرداری و شورای شهر قزوین برنامه‌ریزی شده بود، گفت: این پروژه از تیر ماه ۹۶ آغاز به کار کرده و از میدان شورا تا پل قدس ۵.۱ کیلومتر با عرض ۴۰ متر است.

مدیر پروژه کمربندی شرق ادامه داد: در این پروژه به عرض ۱۰ متر مسیر جاده سلامت برای پیاده‌روی و دوچرخه سواری درنظر گرفته شده، همچنین فضای سبز و واحد مادر و کودک هم در پنج نقطه درنظر گرفته شده، ۵۰ متر هم فضای ساماندهی رودخانه باراجین است.

وی عنوان کرد: مجموع مسیری که احداث می‌شود ۱۲ کیلومتر است، برای آن یک‌هزار میلیارد تومان هزینه شده و برنامه‌ریزی شده تا در شهریور ماه به بهره‌برداری برسد.

این مسئول یادآور شد: همچنین برای تامین حق آبه باغستان در پایین دست یک‌هزار و ۵۰۰ متر کانال‌کشی شده است.

کمربندی شرق با مالیات شهروندان ساخته شد

شهردار قزوین هم درباره این پروژه گفت: با بهره‌برداری از این پروژه شمال و جنوب شهر در ۱۲ دقیقه بدون چراغ طی می‌شود.

مهدی صباغی ادامه داد: هر روز حدود ۷۲ هزار نفر از شهرها و شهرستان‌های اطراف برای تردد و رسیدن به محل کار وارد چهارراه ولی‌عصر می‌شدند و ترافیک ایجاد می‌شد، این پروژه این مشکل را حل خواهد کرد، همچنین مسیرهای دسترسی به مناطق مختلف هم در این پروژه طراحی شده است.

وی عنوان کرد: دو کیلومتر از مسیر این پروژه پیش از این ساخته شده بود اما به دلیل برخی معضلات در باغستان و فضای سبز راکد مانده بود، نکته مهم این است که من فرزند باغ هستم و من و خانواده‌ام از باغستان ارتزاق کرده‌ایم و نابودکننده باغ نبودیم و سعی شده با تغییر مسیر آسیب به باغستان به حداقل برسد.

صباغی تاکید کرد: این ابرپروژه از محل مالیات مردم ساخته شده و باعث سرافزای همه مردم قزوین خواهد بود و پیش‌بینی شده در هفته دفاع مقدس افتتاح شود.

وی عنوان کرد: برای ساخت این پروژه یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار صرف شده، اعتبار تملک‌ها هم بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

صباغی گفت: توسعه شهر تاکنون شمالی-جنوبی بوده و از محور شرق به غرب غافل بودیم و برای همین پروژه‌هایی در این راستا تعریف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز