خبرگزاری کار ایران

در یازدهمین گام از جهش عمرانی شهر:

جهش آسفالت در شیراز آغاز شد / بهره‌برداری از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه تا پایان سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۳۴۰

یازدهمین گام از جهش عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال در شهر شیراز آغاز شد.

به گزارش ایلنا، در این آیین که با حضور شهردار شیراز، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران مجموعه مدیریت شهری برگزار شد، شهردار شیراز با اشاره به اینکه این گام بر اساس نیازسنجی‌های اساسی شهر و بنا به درخواست شهروندان اجرا می‌شود، گفت: با کارشناسی‌های انجام شده توسط متخصصان شهرداری، تمام معابر خاکی و با عرض کم، خیابان‌هایی که نیاز به آسفالت جدید یا تراش و ترمیم داشتند، استخراج شدند که در یک برنامه زمان‌‌بندی، از مرداد ماه سال جاری تا تیر ماه سال ۱۴۰۳ عملیات آسفالت آنها اجرا می‌شود.

محمدحسن اسدی در ادامه اظهار کرد: اعتباری که برای این مرحله عمرانی شهر در نظر گرفته شده، ۱۲ هزار میلیارد ریال است و طبق برنامه ۷۰۰ هزار تن آسفالت در مساحتی به میزان ۶ میلیون متر مربع از معابر و خیابان‌های شهر اجرا خواهد شد.

افزایش ۱۰۰۰درصدی قیمت آسفالت طی ۲ سال گذشته 

وی با اشاره به این نکته که قیمت آسفالت طی دو سال گذشته، ۱۰۰۰ درصد افزایش بها داشته است، گفت: تلاش مجموعه مدیریت شهری بر این است که به جهت مهندسی ارزش، معابری آسفالت شوند که ساخت حداقل ۷۰ درصد منازل شکل گرفته یا پروانه ساخت آن صادر شده و حفاری سایر دستگاه‌های خدمات رسان انجام شده باشد تا کار بهینه‌ای صورت بگیرد.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز متخصصین بسیار خوبی در حوزه آسفالت در مجموعه شهرداری و سازمان عمران مشغول به فعالیت هستند.

اسدی با اشاره به ظرفیت اجرایی شهرداری شیراز اظهار کرد: در حال حاضر مجموعه مدیریت شهری دارای ۲ کارخانه شن و ماسه و ۲ کارخانه تولید آسفالت است، اما مهم‌ترین مشکل پیش رو، بحث تأمین قیر است که باید بهای آن به صورت نقدی پرداخت شود.

بهره‌برداری از ۱۰هزار میلیارد تومان پروژه تا پایان سال جاری

وی در ادامه اظهار کرد: در ماه آینده، همزمان با هفته دولت، پروژه‌هایی به ارزش حداقل ۲ هزار میلیارد تومان را به بهره‌برداری خواهیم رساند و تا پایان سال نیز این میزان به حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

اسدی با بیان اینکه خدمات آسفالت یک خدمات گران هست، تصریح کرد: شهرداری از محل عوارض شهروندان و بخش عمده‌ای هم از سایر درآمدها در این حوزه هزینه می‌‌کند.

جهش آسفالت در شیراز آغاز شد / بهره‌برداری از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه تا پایان سال جاری

رضایمندی ملاک برنامه‌های آینده شورا و شهرداری است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: آینده خوبی همراه با رضایتمندی را برای مردم کلان‌شهر شیراز نوید می‌دهیم.

سید ابراهیم حسینی در آغاز عملیات جهش آسفالت با اعتبار ۱۲هزارمیلیارد ریال با مساحت ۶میلیون مترمربع گفت: شورای ششم و شهرداری طی دو سال گذشته برنامه‌های خوب و مناسبی را رقم زده است و اکنون آثار این خدمت از امروز برای شهروندان قابل رویت و مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه جهش آسفالت می‌تواند سرآغاز جهش و افزایش رضایمندی مردم از خدمات پارلمان شهری و شهرداری باشد، تاکید کرد: در نیمه دوم سال جاری و سال ۱۴۰۲ شاهد ظهور و بروز برنامه‌های شورای ششم و مدیریت شهری در سال دوم شورا خواهیم بود.

حسینی ضمن بهره‌مندی و استفاده از نقطه‌نظر افراد جامعه در برنامه‌ریزی و مدیریت شورا و شهرداری تصریح کرد: اصحاب رسانه می‌توانند با اطلاع‌رسانی اقدامات ارزشمند شهرداری و شورا به مردم امید، نشاط و اطمینان را تزریق کنند.

وی در پایان گفت: همه ما در برابر ایجاد فضای امید و پر نشاط مسئول هستیم و اصحاب رسانه در این مسیر بیشترین کمک را می توانند به مجموعه مدیریت شهری و شورا داشته باشند.

جهش آسفالت در شیراز آغاز شد / بهره‌برداری از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه تا پایان سال جاری

جهش آسفالت به‌دنبال رفع محرومیت و پاسخگویی به نیاز شهروندان است 

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز  هم گفت: جهش آسفالت برای رفع محرومیت در حال انجام است و این بدین معنی است که این گام از جهش آسفالت فقط یک طرح برای بهبود زیرساخت شهری نیست، بلکه قرار است نیازها و مشکلات‌ها مردم در رفت‌وآمد مخصوصا در مناطق محروم را مرتفع کند.

سیده مریم حسینی  گفت: یکی از درخواست‌ها و نیازهای شهروندان بهسازی و آسفالت معابر از شهرداری است. 

حسینی با اشاره به اینکه شهرداری شیراز با شناسایی تمام نقاط ضعف شهر و نوع انتخاب مردم به‌گونه‌ای عمل می‌کند که رضایتمندی را مدنظر قرار دهد، افزود: شخص شهردار شیراز با حضور در مناطق خاکی اعلام کند که جهش آسفالت برای رفع محرومیت در حال انجام است و این بدین معنی است که این گام از جهش آسفالت فقط یک طرح برای بهبود زیرساخت شهری نیست، بلکه قرار است نیازها و مشکلات‌ها مردم در رفت‌وآمد مخصوصا در مناطق محروم را مرتفع کند.

وی ضمن قدردانی از عملکرد شهرداری شیراز در ارائه خدمات‌رسانی به شهروندان گفت: در این دوره از مدیریت شهری شاهد توجه و در نظر گرفتن تمام آحاد مردم در ارائه خدمات‌رسانی شهرداری هستیم.

هدف جهش آسفالت معابر مناطق محروم است

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری  منطقه ۷  نیز گفت: با اجرای جهش آسفالت بخش عمده‌ای از درخواست‌های مردم در بخش آسفالت معابر و کوچه‌ها پاسخ داده خواهد شد.

محمود صفایی  افزود: یازدهمین گام جهش عمرانی شهرداری شیراز به جهش آسفالت معابر رسیده است، گامی که در کسب رضایتمندی شهروندان از خدمات شهرداری است. 

وی با اشاره به اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریال مورد نیاز برای اجرای گام یازدهم جشنواره جهش عمرانی شهرداری شیراز گفت: رویکرد و هدف جهش آسفالت، مناطق محروم، کم برخوردار و معابر خاکی است‌.

ناظر شورا در منطقه ۷ شهرداری شیراز تصریح کرد: با توجه به اینکه سطح معابر و محلات کم‌برخوردار در سطح منطقه ۷ نسبت به سایر مناطق بیشتر است، حجم عمده‌ای از مساحت جهش آسفالت را به خود اختصاص می‌دهد.

 صفایی با اشاره به اینکه خواسته عمده مردم منطقه ۷ افزایش سطح آسفالت معابر و کوچه‌های خاکی است عنوان کرد: جهش آسفالت در کنار افزایش رضایتمندی باعث بهبودی عبور و مرور و بهداشت محیط ساکنان خواهد شد. 

این عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: طی اجرای یکساله این گام از جهش عمرانی شاهد ارتقای کیفیت سطح معابر و خیابان‌ها خواهیم بود.صفایی اظهار امیدواری کرد: با اجرای جهش آسفالت بخش عمده‌ای از درخواست‌های مردم در بخش آسفالت معابر و کوچه‌ها پاسخ داده خواهد شد.

جهش آسفالت در شیراز آغاز شد / بهره‌برداری از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه تا پایان سال جاری

 توزیع متوازن خدمات شهری و عمرانی در سطح شهر 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: جهش عمرانی بستری را فراهم خواهد کرد تا شهرداری بتواند خدمات و سیاست گذاری‌هایی که ملاک عمل شورای اسلامی شهر شیراز است به شکل متوازن اجرایی کند.

افسانه خواست‌خدایی  گفت: منطقه ۷ یکی از مناطق کم‌برخوردار شهرداری شیراز است که در تلاش هستیم با سیاست‌گذاری در شورای شهر و رویکرد توزیع متوازن خدمات شهری و عمرانی و فرهنگی در سطح مناطق مختلف شهرداری اقدامات انجام شود.

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: در جهش آسفالت تمام مناطق یازده گانه مدنظر قرار دارند اما با توجه به رویکرد و سیاست کلی توزیع عادلانه پروژه‌ها در کمیسیون عمران شورا از سال گذشته، برخی از مناطق شهرداری از جمله ۹، ۷، ۵، ۲ و ۳ در اولویت جهش آسفالت‌ با توجه سطح کوچه‌های خاکی قرار دارند.

خواست‌خدایی با اشاره به سطح ۶ میلیون مترمربع توزیع آسفالت‌ در سطح مناطق  با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریال در یازدهمین گام جهش عمرانی شهرداری شیراز گفت: در گام یازدهم به دنبال توزیع متوازن آسفالت در سطح معابر خاکی و فرسوده هستیم.

به گفته عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز؛ این جهش بستری را فراهم خواهد کرد تا شهرداری بتواند خدمات و سیاست گذاری‌هایی که ملاک عمل شورای اسلامی شهر شیراز است به شکل متوازن اجرایی کند.خواست‌خدایی ادامه داد: پروژه‌های جهش و انقلاب عمرانی از سال گذشته در کمیسیون عمران و حمل‌ونقل کلید خورده است و بی شک با اجرای صحیح سیاست های شورا توسط شهرداری شاهد تحولات خوبی برای شهر و شهروندان خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز