خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی سرخس

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۲۸۸

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی سرخس در نشست علنی یکشنبه ۱۵ مرداد ماه در مجلس خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا کلائی با بیان اینکه این اتفاق پس از ۲۶ سال انتظار مردم شمال شرق کشور رقم خورده است، اظهار داشت: اقبال سرمایه گذاران خارجی و افزایش بیش از بیست برابری سرمایه گذاری در منطقه طی یک سال گذشته زمینه را برای تحقق این مصوبه و فعالسازی کریدور شرقی-غربی چین به اروپا و کریدور شمالی-جنوبی روسیه به خلیج فارس و دریای عمان فراهم کرده است.

وی همچنین افزود: تعداد ورود و خروج واگن‌ها به منطقه ویژه اقتصادی سرخس از ۲۸۰ دستگاه  به ۷۳۰۰ در سال ۱۴۰۱رسیده و در حال حاضر بالغ بر ۸۰ درصد ترانزیت ریلی کشور از مرز سرخس انجام می‌پذیرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا اشاره کرد و گفت: تعداد کشنده‌های تبادل شده در سرخس با کشور ترکمنستان در سال ۱۴۰۱ به ۱۶۷هزار دستگاه رسیده است که نسبت به مدت مشابه پنج برابر شده است.

وی افزود: در تلاش هستیم با همکاری وزارت امور خارجه و گمرک جمهوری اسلامی ایران در آینده‌ای نزدیک عملیات گمرک سرخس را بصورت شبانه روزی انجام دهیم.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس با تصویب شورایعالی مناطق آزاد در سال ۱۳۷۵ در نقطه صفر مرزی با کشور ترکمنستان و نزدیک شهر سرخس تاسیس شد. همچنین بر اساس مصوبه هیأت وزیران، آستان قدس رضوی به عنوان سازمان مسئول منطقه تعیین شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز