خبرگزاری کار ایران

سهم متوسط غرب خراسان در تحقق تعهدات اشتغالی ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۱۹۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: شهرستان‌های جوین بالاترین و ششتمد در پایین‌ترین جایگاه استان از لحاظ اشتغال قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدامین بابایی در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سبزوار گفت: در ۴ ماهه نخست امسال، شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان، در مجموع سهم متوسطی را در تحقق تعهدات اشتغالی سال ۱۴۰۲ استان، از آن خود کرده‌اند.

وی افزود: از بین ۶ شهرستان دیار سربداران، شهرستان جوین با محقق کردن بیش از صد درصد تعهد اشتغالی خود در سال جاری، جایگاه اول استان را به دست آورده و شهرستان‌های خوشاب و ششتمد در آخرین رتبه های استان هستند.

وی ادامه داد: همچنین تعهد استان در سال ۱۴۰۲، ایجاد اشتغال برای ۷۴ هزار و ۱۲۰ نفر است که تاکنون ۲۲۱۹۶ نفر از آن معادل ۲۹ درصد، محقق شده است.

بابایی اضافه کرد: تعهد ایجاد اشتغال شهرستان جوین در سال جاری، ۱۲۵۱ نفر بوده که تاکنون در کمتر از ۵ ماه گذشته از ابتدای سال، برای ۱۳۳۳ نفر معادل ۱۰۶ درصد، اشتغال ایجاد کرده و رتبه اول استان را به دست آورد که پس از آن نیز، جغتای با ۳۲ درصد در رتبه ۱۱ استان، داورزن با ۳۱ درصد در رتبه ۱۲، سبزوار با ۲۸ درصد در رتبه ۱۶ تحقق اشتغال استان، قرار گرفته اند. اما در پایین ترین رده ها هم، خوشاب با ۱۲ درصد و ششتمد با ۱۰ درصد قرار دارند.

وی تصریح کرد: علت قرار گرفتن خوشاب و ششتمد در پایین ترین سطح تحقق اشتغال استان، این است که این دو شهرستان بیشتر اشتغالشان تسهیلات محور است. این شغل ها هم در حوزه مشاغل خانگی و نهادهای حمایتی قرار می گیرند که آن هم هنوز راه نیافتاده و این بخش هم که راه بیافتد، عملکرد شهرستانهای خوشاب و ششتمد، احتمالاً بهتر خواهد شد، در سال گذشته نیز، خالص اشتغال زایی استان، ۱۰۶ هزار نفر بوده و از این بابت، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه گفت: آمار اشتغال، یک آمار رویشی و ریزشی است و همانطور که مشاغل جدیدی ایجاد می شوند، همواره تعدادی از شغل های قبلی هم در حال از بین رفتن هستند، بنابراین، آمار کلی اشتغال ایجاد شده با آمار خالص اشتغال متفاوت است و باید تعداد مشاغل از بین رفته در طول یک سال را از کل مشاغل به وجود آمده، کم کرد تا آمار خالص اشتغال به دست بیاید.

بابایی در پایان اظهار امیدواری کرد با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار و آغاز به کار واحدهای صنعتی و تجاری در این مجموعه، آمار اشتغال کلی وخالص در این منطقه از کشور، رشد چشمگیری پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز