خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مصایب کارگران و نمایندگان کارگری در واحدهای تولیدی ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۹۰۰

رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان قزوین گفت: بسیاری از واحدهای ما فاقد تشکل‌های کارگری هستند و در واحدهای تولیدی نماینده کارگران امنیت شغلی ندارند و اگر درباره ضعف‌های کارگاه خود گزارش دهند شغل خود را از دست می‌دهند.

علی‌اکبر سیارمه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، با اشاره به وضعیت اشتغال در استان گفت: نوع محاسبه اشتغال و بیکاران باید روشن باشد، قزوین استانی صنعتی است و شهرک‌های صنعتی ما جزء بهترین‌ها در کشور هستند و بدیهی است که آمار مجموع اشتغال هم باید بیشتر از سایر استان‌ها باشد.

رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان قزوین ادامه داد: از آنجا که قزوین مهاجرپذیر است بسیاری از کارگران از استان‌های همجوار در کارگاه‌های این استان حضور پیدا می‌کنند و تعدادی هم حضور فصلی دارند.

وی عنوان کرد: وقتی واحد تولیدی به روش‌های مختلف در پایان سال شرایطی ایجاد می‌کند که کارگر مجبور است به آن تن بدهد، حقوق او رعایت نمی‌شود و به رغم دریافت حقوق باید کار کند، جای پرسش است که این چه نوع اشتغالی است و مشخص است که کارگر در چنین شرایطی حاضر به کار نیست.

این فعال کارگری استان عنوان کرد: خصوصی کردن بنگاه‌های کاریابی هم از مواردی است که باید بررسی شود، آیا افرادی که به این کاریابی‌ها معرفی می‌شوند هم به عنوان اشتغال ثبت می‌شوند؟

سیارمه تاکید کرد: برخی مسایل فرا استانی بوده و صرفا مختص قزوین نیست، اشتغال از جمله این موارد است که به بررسی فرا استانی نیاز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز