خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر اراک خبر داد؛

اعتبارات 41 میلیارد و 600 میلیونی تومان برای مناسب‌سازی شهر اراک

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۹۹۶

سخنگوی شورای شهر اراک گفت: انجام پروژه مطالعاتی مناسب‌سازی معابر با اعتبار 600 میلیون تومان، خرید تجهیزات پارکی و ورزشی با اعتبار 13 میلیارد تومان، اجرای پروژه مناسب‌سازی معابر با اعتبار 28 میلیارد تومان، در مجموع 41 میلیارد و 600 میلیون تومان از مهمترین برنامه‌های سال جاری شورای شهر در حوزه مناسب‌سازی شهر اراک است.

به گزارش ایلنا، عباس خسروانی افزود: شورای شهر در سال نخست کاری خود اعتبارات خوبی برای اجرای پروژه مهم و کلیدی مناسب‌سازی معابر اختصاص داد و در سال جدید در چند زمینه برنامه و بودجه اختصاص داده است.

وی ادامه داد: همچنین مصوبه الزام شهرداری به پرداخت کمک هزینه سرویس مدارس کودکان استثنائی از مهمترین اقدامات شورا در این حوزه است که شهرداری نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است، اما به دلیل حجم زیاد کار بر جای مانده در این زمینه، در حال حاضر با شرایط مطلوب فاصله داریم.

سخنگوی شورای شهر اراک اظهار داشت: حضور مشاوران و متخصصین حوزه معلولیت در کنار شهردار و کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر یک ضرورت است. هیچ شخصی به اندازه خود معلولین از مشکلات خودشان باخبر نیستند.

خسروانی تصریح کرد: بنابراین و در نتیجه بهترین مشاوران این افراد هستند که می‌توانند از یک سو در طرح مطالعاتی و از سوی دیگر در اجرای پروژه‌ها مدیریت شهری را یاری کنند و با نقدها و پیشنهادات خود به اجرای هر چه بهتر پروژه‌ها کمک کنند.

وی بیان داشت: یکی از مهمترین شعارهای محوری شورای شهر ششم تحقق عدالت اجتماعی در شهر و فراهم کردن زمینه دسترسی آحاد شهروندان به امکانات شهری است که طی 2 سال گذشته تمام تلاش خود را در این زمینه انجام داده‌ایم.

سخنگوی شورای شهر اراک تأکید کرد: اعتقاد شورا بر این است که تمامی شهروندان با هر شرایطی که دارند حق بهره‌مندی از امکانات شهری را دارند که از آن تحت عنوان حق بر شهر یاد می شود و رویه پارلمان محلی در تصویب طرح‌ها و لوایح و تعریف پروژه‌ها همین موضوع بوده است.

خسروانی ابراز داشت: اگر چه برخورداری از حقوق فطری و قانونی توأم با حفظ کرامت و تلاش برای رفع هرگونه تبعیض ناروا در برخورداری از امکانات و تسهیلات شهری وظیفه شورا و شهرداری است، اما این موضوع وظیفه تمامی دستگاه‌ها اعم از خصوصی و دولتی و عمومی نیز هست.

وی اضافه کرد: در این راستا برای رسیدن به هدف کاهش محدودیت‌های موجود در سطح شهر و فضاهای عمومی و رفع هر گونه خلل در شکوفائی استعدادهای افراد دارای معلولیت، تمامی نهادها مسئولیت دارند و ما در این زمینه نیازمند یک تعامل و هم‌دلی و هم‌افزائی هستیم.

سخنگوی شورای شهر اراک همچنین گفت: باید شعار «معلولیت محدودیت نیست» را در عمل پیاده‌سازی کنیم و برای تحقق این موضوع نیازمند مشاوره و مطالبه‌گری جامعه معلولین به ویژه سمن‌های فعال در این حوزه هستیم.

خسروانی افزود: هر انسانی در این جامعه دارای محدودیت‌هایی است و این محدودیت‌ها باعث شکل‌گیری مفهوم جامعه شده است. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم تا محدودیت‌های خود را جبران کنیم، در واقع همین محدودیت‌ها باعث ایجاد مودت و محبت بین انسان‌ها می‌شود و حتی عامل ظهور و بروز استعدادهای انسان است.

وی ادامه داد: تا رسیدن به شهر دوستدار معلول که جامعه پذیرای حضور آنها در شهر باشد، فاصله داریم، اما اراده کرده‌ایم که با کمک جامعه معلولان این فاصله را هر ساله کمتر و کمتر کنیم و تحقق این مهم در گروی مطالبه‌گری و حضور مستمر سمن‌ها و مهمتر از همه اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز